در اختتامیه مسابقات قرآن مسکو چه گذشت+عکس
کد خبر: 3757929
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴

در اختتامیه مسابقات قرآن مسکو چه گذشت+عکس

گروه بین‌الملل ـ نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مسکو شب گذشته در حالی با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد که با برنامه‌ها و حواشی خاصی همراه بود.

به گزارش ایکنا؛ این دوره از رقابت‌ها که پنجشنبه گذشته(26 مهرماه) در سالن کنفرانس‌های مسجد جامع مسکو آغاز شده بود، شب گذشته (29 مهر) به کار خود پایان داد.
 
ناکامی روسیه
«ایام الدین فخر‌الدین» نماینده روسیه در این مسابقات بود که در کنار 33 نماینده از کشورهای مختلف جهان توانمندی‌های قرآنی خود را به نمایش گذاشت، اما در نهایت مقامی کسب نکرد.

درخشش سه کشور عربی

بنا به گزارش پایگاه خبری الاهرام، در این مسابقه «عبدالحکیم العوسجی» از یمن مقام اول، «محمد معرف» از تونس مقام دوم و «ولید مرزوقی» از امارات مقام سوم را کسب کردند.

در اختتامیه مسابقات قرآن مسکو چه گذشت+عکساز راست: نماینده یمن؛ نفر اول مسابقات

مقام چهارمی بوسنی
همچنین «حارث کاریو» از کشور بوسنی به جایگاه چهارم دست یافت و ابوذر کرمی، نماینده کشورمان، در این رقابت‌ها موفق به کسب مقام نشد.

در اختتامیه مسابقات قرآن مسکو چه گذشت+عکسنماینده امارات؛ نفر سوم رقابت‌ها


در مراسم اختتامیه مسابقات مفتی راویل عین‌الدین، رئیس شورای مفتیان روسیه، رئیس کمیته برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن مسکو و همچنین رئیس اداره امور دینی مسلمانان روسیه به مهمانان، نمایندگان سفارت‌های کشورهای عربی و اسلامی، اعضای هیئت داوران، امامان جمعه شهر‌ها و مناطق مختلف روسیه و حاضران از ملیت‌ها و اعتقادات مختلف خوشامد گفت و اظهار کرد: قرآن پل ارتباطی بین ملت‌ها و تمدن‌ها برای شناخت یکدیگر و نشر برادری، محبت و صلح است و روسیه با وجود نژادها و ادیان مختلف، سرزمین محبت و صلح است.

در اختتامیه مسابقات قرآن مسکو چه گذشت+عکسمسجد جامع مسکو، محل برگزاری رقابت‌ها


نمایشگاه جایزه دبی و تقدیر اماراتی‌ها
این مراسم همچنین شامل برنامه‌های دیگری از جمله افتتاح نمایشگاه ویژه مسابقات بین‌المللی قرآن «جایزه دبی» بود و سعید عبدالله حارب، معاون کمیته برگزاری این مسابقات، از راوی عین‌الدین و روشان عباس‌اف، معاون اول وی، تقدیر کرد.

بیهو‌ش شدن قاری مصر
 اتفاق جالب اختتامیه که مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت، بیهوش شدن «ابراهیم حسن سیداحمد»، قاری مصری بود، او بلافاصله به یکی از بیمارستان‌های مسکو انتقال داده شد. کادر پزشکی هنگامی که متوجه شدند وی یکی از شرکت‌کنندگان مسابقات قرآن مسکو است به قاری مصری توجه ویژه‌ای داشتند.
 

در اختتامیه مسابقات قرآن مسکو چه گذشت+عکسقاری مصری در بیمارستان

یادآور می‌شود مسابقات بین‌المللی قرآن روسیه یک مرحله دارد و یک سال در میان در رشته‌های قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن برگزار می‌شود.
در اختتامیه مسابقات قرآن مسکو چه گذشت+عکس
 
انتهای پیام
 
 
مطالب مرتبط
captcha