پیش‌بینی صدور ۷۰ هزار ویزا برای مردم استان مرکزی تا روز اربعین
کد خبر: 3757958
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
آقازاده عنوان کرد:

پیش‌بینی صدور ۷۰ هزار ویزا برای مردم استان مرکزی تا روز اربعین

گروه معارف - استاندار مرکزی گفت: حدود ۴۰ هزار ویزا تاکنون برای مردم استان صادر شده است و ۵ هزار ویزا نیز در نوبت صدور قرار دارد و می‌توان گفت تا روز اربعین صدور ویزا به رقم ۶۰ الی ۷۰ هزار ویزا افزایش پیدا می‌کند و این رقم بسیار خوبی است.

پیش‌بینی صدور 70 هزار ویزا برای مردم استان مرکزی تا روز اربعین

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، صبح دوشنبه ۳۰ مهرماه با حضور در نشست ستاد اربعین استان که به منظور ارائه گزارش روسای کمیته ستاد در سالن جلسات استانداری برگزار شد در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد، ضمن تشکر ازمردم به منظور استقبال از این مراسم مذهبی و همچنین تلاش‌های انجام شده اعضای کمیته ستاد اربعین استان اظهار کرد: تمامی این زحمات مرهون کمک‌های مردمی است و یک ریال هزینه دولتی در این زمینه وجود ندارد باید گفت این حرکت یک تبلور هماهنگی خوب بین مردم و خدمتگزاران است و در بسیاری از کارهای ملی و فراملی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد زیرا یک کار قلبی است که با میل و رغبت درونی آن‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه را که امروز برای برگزاری مراسم اربعین شاهد هستیم حاکی از این است که در حوزه برنامه‌ریزی استان بهتر از سال گذشته عمل شده است و رسیدن به این مهم به برکت حضور مردم و کارهای خوب این ستاد است.

استاندار مرکزی افزود: همکاری فرمانداران به منظور هماهنگی ادارات، گروه‌های مذهبی و اجتماعی در ستاد اربعین موجب شده است که امروز کار بسیار خوبی را از آن‌ها شاهد بودیم.

آقازاده بیان کرد: باران برکت الهی است و ممکن است به موجب آن نیز خسارت‌هایی به‌وجود آید در این زمینه شب گذشته به موجب بارش باران و طوفان خسارت‌هایی مادی و مالی به بعضی از موکب‌ها وارد آمد که خوشبختانه با همکاری‌های به‌عمل آمده تلاش شده است که موکب‌ها به چرخه‌ خدمات بازگردند و به مجروحین با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و هلال‌احمر رسیدگی شده است.

وی اظهار کرد: در جغرافیای استان مرکزی بسیار خوب برنامه‌ریزی شده است و تا فرصت یک هفته باقی‌مانده تا روز اربعین تمهیدات لازم با دستگاه‌های مربوطه مانند اداره کل راهداری، نیروی انتظامی، راهور و ... انجام شده تا به موفقیت انجام خدمات به زائرین دست پیدا کنیم.
استاندار مرکزی گفت: امسال استقرار دفتر کنسولگری عراق در استان اتفاق خوبی بود و نشان‌دهنده برنامه‌ریزی بهتر و تلاش مسئولان در این موضوع است. حدود 40 هزار ویزا تاکنون برای مردم استان صادر شده است و 5 هزار ویزا نیز در نوبت صدور قرار دارد و می‌توان گفت تا روز اربعین صدور ویزا به رقم 60 الی 70 هزار ویزا افزایش پیدا کند و این رقم بسیار خوبی است.
آقازاده افزود: با توجه به مسیر‌های پرتردد زائرین اربعین حسینی از محورهای مواصلاتی ساوه، اراک و شازند فرمانداران و دستگاه‌های این مناطق باید به ویژه در این ایام و روزهای پایانی که با بازگشت زائرین مواجه هستیم آماده‌باش کامل باشند و خدمات‌رسانی لازم را انجام دهند.
وی تاکید کرد: فرمانداران و اعضای کمیته اطلاع‌رسانی به طور مرتب اعلام کنند که از ورود افراد بدون اخذ ویزا به کشور عراق جلوگیری می‌شود و در صورت مشاهده توسط نیروی انتظامی برخورد می‌شود.
استاندار مرکزی بر انجام برنامه‌های کمیته امنیتی و لزوم هوشیاری شورای تامین استان و همچنین انجام تعهدات شهرداری‌ها در کمیته ستاد اربعین تاکید کرد.
آقازاده خاطرنشان کرد: امنیت جانی زائرین به ویژه در جاده بسیار مهم است و البته پلیس راهور ناجا به ویژه در ایام بازگشت زائرین اربعین نیز باید در جاده‌ها آماده‌باش باشند.
وی گفت: حدود 400 هزار وعده غذایی در مرز عراق توسط مواکب استان مرکزی در عراق طبخ و توزیع شده است.
انتهای پیام

captcha