زائرین اربعین قبل از مراجعه به مرز، نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند
کد خبر: 3757978
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

زائرین اربعین قبل از مراجعه به مرز، نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند

گروه معارف - معاون سیاسی‌امنیتی استانداری مرکزی گفت: زائرین اربعین باید پیش از عبور از مرز نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند.

زائرین اربعین قبل از مراجعه به مرز، نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی‌امنیتی استانداری مرکزی، صبح دوشنبه 30 مهرماه با حضور در نشست ستاد اربعین استان که به منظور ارائه گزارش روسای کمیته ستاد در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: همکاری خوب اعضای کمیته ستاد اربعین نشان دهنده فعالیت خود‌جوش مدیران، فرمانداران، بخشداران، خیرین و مردم است.
وی ادامه داد: در کمیته ستاد اربعین امسال سعی شده است که از دریافت کمک‌های موازی جلوگیری شود و به صورت متمرکز دریافت شود و تلاش نمودیم که فعالیت‌ها رویکرد مردمی داشته باشد.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی با اشاره به اهمیت موضوع امنیت افزود: با توجه به شرایط موجود طرح امنیت عمومی برای زائرین اربعین که در حال تردد هستند و نیز طرح خاص برای امنیت اربعین در داخل استان در نظر گرفته شده است و در شهرستان‌ها نیز اجرا می‌شود.
حقیقی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در زمینه اطلاع‌رسانی رسانه‌های استان برای مراسم اربعین بیان کرد: یکی از سندهای خوب اطلاع رسانی در ستاد اربعین میزان ثبت‌نام زائرین استان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین است که در این زمینه برای اولین بار صدور روادید در درون استان انجام گرفته است و تعداد قابل توجه دریافت کنندگان گذرنامه نیز حاکی از خوب بودن طرح دارد. زائرین باید پیش از عبور از مرز باید نسبت به دریافت گذرنامه اقدام کنند.
وی اظهار کرد: تلاش‌های بسیاری توسط کمیته تبلیغات ستاد اربعین و رسانه‌های استان به منظور معرفی سامانه سماح برای ثبت‌نام زائرین انجام شده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی تاکید کرد: از 42 موکب استان مرکزی نزدیک به 29 موکب در کشور عراق و مابقی در داخل استان مستقر هستند و خدمات لازم را به زائرین ارائه می‌کنند.
حقیقی افزود: به منظور موضوع بازرسی، بازرسانی تعیین شدند که در مسیرنجف و کربلا حضور پیدا می‌کنند.
وی عنوان کرد: هیچ مشکلی از بابت پذیرایی و اسکان زائرین اربعین در استان وجود ندارد و پس از اربعین بازگشت زائرین را شاهد هستیم که باید تمهیدات لازم در این زمینه صورت پذیرد.
به گزارش ایکنا؛ محسن امیدی، دبیر ستاد اربعین استان مرکزی، با پیش‌بینی ستاد اربیعین استان در مرز مهران تمهیدات لازم برای بازسازی موکب‌های خسارت‌دیده ناشی از طوفان و باران شب گذشته انجام شده است.
وی ادامه داد: استان مرکزی در زمینه ارائه خدمات به زائرین اربعین حرف اول را می‌زند به طوری که به مدت 15 روز است در مرز مهران در حال ارائه خدمات هستند و اولین توزیع غذا توسط استان انجام شده است.
دبیر ستاد اربعین استان مرکزی افزود: در حال حاضر مساله تامین آب بهداشتی برای زائرین بسیار مهم است و باید این کمبود آب را از طریق تهیه آب معدنی برطرف ساخت و لذا همکاری اعضای ستاد اربعین استان در این زمینه لازم است.
به گزارش ایکنا؛ در این نشست روسای کمیته‌های 12 گانه زیر‌مجموعه ستاد اربعین استان مرکزی به ارائه گزارشی مبنی بر فعالیت‌های انجام شده خود به منظور خدمات هرچه بهتر به زائرین اربعین پرداختند.
انتهای پیام

captcha