۱۵ دی‌ماه؛ مهلت ارسال آثار به همایش قرآن و انگاره‌های علوم زیستی
کد خبر: 3758023
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳

۱۵ دی‌ماه؛ مهلت ارسال آثار به همایش قرآن و انگاره‌های علوم زیستی

گروه معارف ـ دبیر علمی اولین همایش ملی «پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و انگاره‌های علوم زیستی» ۱۵ دی‌ماه را آخرین مهلت ارسال آثار به این همایش اعلام کرد.

15 دی ماه؛ مهلت ارسال آثار به همایش قرآن و انگاره‌های علوم زیستی

حجت الاسلام علی اکبر یزدانی، دبیر علمی اولین همایش ملی پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و انگاره‌های علوم زیستی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مرکز پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و علوم طبیعی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری «اولین همایش ملی پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و انگاره‌های علوم زیستی» را در اسفندماه ۹۷ برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه علوم خاستگاه واحدی دارند و بشر جهت تسهیل در دسترسی به کنه همه دانش‌ها در طول زمان، آنها را به رشته‌ها و گرایش‌های مختلف منشق کرده است، افزود: اکنون ضرورت همگرائی و مطالعات میان رشته‌ ای در حوزه‌های مختلف علوم و نیز استفاده از اشارات و لطائف و حقائق قرآن و آموزه‌های الهی در همه گرایش‌ها امری نوپدید و مورد وثوق قاطبه دانش پژوهان است.

دبیر علمی اولین همایش ملی پژوهش‌های میان رشته‌ای قرآن و انگاره‌های علوم زیستی در ادامه گفت: صاحب نظران علوم قرآنی معتقدند بیش از هزار و 200 آیه قرآن به علوم مختلف از آسمان گرفته تا اعماق زمین و از ظاهر پدیده‌ها تا ژرفای وجود آنها اشاره دارد و این سرمایه گرانسنگ، موهبت الهی به نوع بشر است.

وی با بیان اینکه خداوند آیات و نشانه‌های خود را به وفور در آفاق و انفسِ هستی پراکند تا انسان  با شناخت پدیده‌ها و ظرفیت‌های مستتر در آن هم دنیای خود را آباد کند و هم راه بندگی در پیش گیرد، افزود: میان قرآن و علوم مختلف، از جمله علوم زیستی و بویژه علوم کشاورزی و منابع طبیعی رابطه وثیق و غیرقابل گسستنی وجود دارد و آموزه‌های الهی در این حوزه در یک منظومه هم‌افزا می‌توانند راه‌گشای بشر در بهره‌برداری بهتر و سودمندتر از این مواهب خداداد و ممانعت از هدر رفت آنها باشند.

دبیر علمی «اولین همایش ملی پژوهش های میان رشته‌ای قرآن و انگاره‌های علوم زیستی» عنوان کرد: این همایش در دو بخش طراحی شده که بخش اول شامل مبانی مطالعات میان رشته ای قرآن کریم است و پژوهشگران محترم می‌توانند پیرامون موضوعاتی چون: چیستی، چرائی و ضرورت مطالعات میان رشته‌ای، تفسیرپذیری تجربی آیات قرآن، قرآن و دانش‌های بشری، روش‌شناسی مطالعات میان رشته‌ای قرآن و علوم، رهیافت‌های تحول آفرین قرآن در کشاورزی، آثار خود را ارائه کند.

وی ادامه داد: موضوعات بخش دوم، مصادیق میان بخشی قرآن و علوم زیستی است که محققان می‌توانند در زمینه‌های؛ قرآن، علوم و فرآورده‌های گیاهی، غذا و تغذیه، دام و طیور و آبزیان، آب و خاک، منابع طبیعی، محیط زیست، آب و هوا و تغییرات اقلیمی، علوم نوین زیستی، موجودات تراریخته، حقوق موجودات زنده، تکامل موجودات زنده، مقالات خود را تا 15 دی ماه 97 به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

یزدانی اظهار کرد: این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به ثبت رسیده و مقالات پذیرش شده با مساعدت خوب معاونت محترم پژوهشی دانشگاه از امتیاز علمی پژوهشی برخوردارند.

وی در پایان ابراز کرد: با توجه به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری و با عنایت به مدخلیت مستقیم رشته‌های موجود و ظرفیت بسیار مناسب پژوهشگران دانشگاه از همه محققان اعم از اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیز تحصیلات تکمیلی دانشگاه درخواست کرد با خلق آثار منیع و ارزشمند بر غنای این همایش ملی بیفزایند.

انتهای پیام

captcha