اجرای پروژه علمی هنر و زیبایی در قرآن و سنت
کد خبر: 3758046
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
حجت‌الاسلام نواب خبرداد:

اجرای پروژه علمی هنر و زیبایی در قرآن و سنت

گروه حوزه‌های علمیه ــ رئیس مدرسه اسلامی هنر گفت: پروژه هنر و زیبایی در قرآن و سنت از پروژه‌هایی است که در این مدرسه دنبال شده و طی آن، همه آثار روائی شیعه از صدر اسلام تا قرن چهارم را متن‌خوانی می‌کنیم تا روایات ناظر به هنر را بیابیم.

اجرای پروژه علمی هنر و زیبایی در قرآن و سنتبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسین نواب، رئیس مدرسه اسلامی هنر امروز 30 مهر در نشست خبری همایش ملی قرآن و هنر با بیان اینکه این مدرسه از سال 83 آغاز به فعالیت کرده است، گفت: مسائل نظری هنری در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این مدرسه ارائه می‌شود و در حال حاضر 600 دانشجو در رشته‌های مختلف از جمله معماری هنر، تاریخ هنر، فلسفه و فقه هنر، حکمت هنرهای دینی و ... مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی قرآن کریم و هنر در سال 94 گفت: 300 مقاله به این دوره همایش ارسال و به دنبال آن چند مدرسه جانبی و وابسته به مدرسه اسلامی هنر را راه‌اندازی کردیم.
نواب با بیان اینکه هنر اسلامی میراث گران‌بهایی است که هم بار دینی و هم بار هنری و فرهنگی داشته است، اظهار کرد: مدرسه دراماتورژی قرآن کریم به تبع همایش نخست ایجاد شد؛ این مدرسه تبدیل مفاهیم قرآنی به تصویر را رسالت اصلی خود قرار داده است؛ کاری که در سنت غربی و شرقی وجود داشته است و دو سال است این مدرسه نیز در این عرصه فعالیت دارد.
نواب ادامه داد: پروژه هنر و زیبایی در قرآن و سنت از دیگر پروژه‌هایی است که در این مدرسه دنبال شده و طی آن، یک دور همه آثار روائی شیعه از صدر اسلام تا قرن چهارم را متن خوانی می‌کنیم تا روایات ناظر به هنر را بیابیم.
وی افزود: مدرسه صنایع دستی در کنار مدرسه اسلامی هنر نیز ایجاد شده است، زیرا ما اصرار بر بومی شدن صنعت داریم، ولی همه وسائل زندگی ما برگرفته از سنت غربی است؛ در حالی که در گذشته بخش عمده وسائل زندگی براساس سنت اسلامی بود.
نواب با بیان اینکه مدرسه فقه هنر نیز از دیگر مدارس وابسته است، تصریح کرد: در مجموع تلاش کرده‌ایم تا فعالیت‌های علمی و پژوهشی ما معطوف به عمل باشد و با مراکز هنری هم مرتبط هستیم تا مباحث صرفا به صورت انتزاعی و محض دنبال نشود و به عرصه کاربردی راه یابد.

انتهای پیام

captcha