اعزام ۵۰ امدادگر از خراسان رضوی به عراق برای خدمت‌رسانی به زائران
کد خبر: 3758053
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱

اعزام ۵۰ امدادگر از خراسان رضوی به عراق برای خدمت‌رسانی به زائران

گروه اجتماعی ـ. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی گفت: در مجموع حدود ۵۰ نفر از استان برای خدمات‌رسانی به مناسبت اربعین به عراق اعزام شده‌اند که در قالب یک اتوبوس‌آمبولانس با ۹ نفر، یک آمبولانس، ۳ نیروی روابط عمومی، ۵ نیروی خدماتی و ۱۰ نیروی امداد و نجات فعالیت می‌کنند.

اعزام 50 امدادگر از خراسان رضوی به عراق برای خدمت‌رسانی به زائرانبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اسماعیل بهمن‌آبادی ظهر امروز در نشست همسفران خورشید در مرکز آموزش‌های تخصصی هلال‌ احمر خراسان رضوی با بیان اینکه تمام امورات امداد و نجات در کشور بر عهده سازمان امداد و نجات کشور است، اظهار کرد: در خارج از کشور نیز این امر به عهده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال و احمر خواهد بود. جمعیت هلال احمر کشور در ایام اربعین در 2 بخش مختلف داخل و خارج از کشور ارائه خدمت می‌کند.  

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی بیان کرد: در سازمان امداد و نجات کشور 4 قرارگاه در 4 مرز خروجی کشور ایجاد شده که در هر قرارگاه 45 پرسنل حضور دارند که یک نفر به عنوان نماینده سازمان، دو نماینده استانی، 3 نفر تحت عنوان تیم عملیاتی، یک تیم توانا از خواهران و یک فروند هلیکوپتر m17 در این قرارگاه‌ها حضور دارند. 

بهمن‌آبادی افزود: از استان ما نیز یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه 9 نفر که شامل پرستار و نجات‌گر می‌شوند، برای اربعین اعزام شدند. همچنین یک دستگاه آمبولانس به همراه یک نفر راننده و نجات‌گر و 25 کارشناس امداد نیز اعزام شدند.  

وی تاکید کرد: در ادامه نیز 12 نفر نیروی خدماتی جهت ارائه خدمت نیز اعزام شدند. در خارج از کشور نیز 32 پایگاه فعالیت دارد که در نجف 7 پایگاه، در بین مسیر نجف تا کربلا 6 پایگاه، در کربلای معلی 15 پایگاه، در کاظمین 3 پایگاه و در سامرا یک پایگاه درمانی مستقر گردیده است. در مجموع حدود 50 نفر از خراسان رضوی برای خدمات‌رسانی به مناسبت اربعین به عراق اعزام شده اند که در قالب یک اتوبوس آمبولانس با 9 نفر، یک آمبولانس، 3 نیروی روابط عمومی، 5 نیروی خدماتی و 10 نیروی امداد و نجات اعزام شدند. 

بهمن‌آبادی گفت: تاکنون بالغ بر 200 تن از مرز مهران خارج شده و تمام این پایگاه‌ها و مراکز درمانی جهت ارائه خدمات درمانی مستقر هستند. در این پایگاه‌های درمانی 300 پزشک عمومی، 30 پزشک متخصص، 100 نجات‌گر از استان‌های مختلف، 150 پرستار خواهر، 100 پرستار برادر و 130 رابط عرب‌زبان در این مراکز درمانی مشغول به همکاری هستند. 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: سال گذشته از کشور افغانستان 23 هزار و 500 نفر از طریق مرز دوغارون وارد استان شدند که این رقم امسال 45 هزار نفر بوده است. 

وی تاکید کرد: اتوبوس آمبولانس و آمبولانس اعزامی از سوی استان ما در نجف اشرف ارائه خدمت می‌کند که این نیروهای ما برای خدمات‌رسانی خود را تا یک روز بعد از اربعین ادامه می‌دهند. معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین چند سالی است که تحت عنوان همسفران خورشید و در دهه آخر ماه صفر، یعنی از روز 21 همین ماه، همکاران ما شروع به همکاری می‌کنند. 

بهمن‌آبادی گفت: سال جاری، پنجمین سالی است که برنامه همسفران خورشید را اجرا خواهیم کرد و این طرح نیز ملی اعلام شده است. 114 پایگاه در طرح بزرگ همسفران خورشید با ما همکاری می‌کنند و سال گذشته بالغ بر 1176 امدادگر، داوطلب، پزشک و پرسنل با ما همکاری کردند و یقین داریم که این تعداد افزایش نسبی خواهد داشت.

انتهای پیام

captcha