لزوم بازگشت به هویت اسلامی
کد خبر: 3758068
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱
میرعمادی تأکید کرد:

لزوم بازگشت به هویت اسلامی

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی‎فقیه در لرستان با اشاره به لزوم بازگشت به هویت انقلاب اسلامی تأکید کرد: امروز باید بعد از ٤٠ سال، به‌دنبال بازگشت به هویت انقلاب اسلامی باشیم و روی مبانی انقلاب اسلامی تکیه کنیم.

لزوم بازگشت به هویت اسلامی

به گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه خرم‌آباد، دوشنبه، سی‎ام مهرماه، در نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، ضمن تقدیر از شورای فرهنگ عمومی استان، گفت: کارهای ارزشمندی توسط شورای فرهنگ عمومی استان صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به بومی‌سازی سند چشم‌انداز ١٤٠٠، بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص موضوعاتی همچون طلاق، اعتیاد، تهیه سند آمایش فرهنگی استان که چشم‌انداز مطلوبی از آینده فرهنگی استان را پیش چشم ما می‌گذارد و همچنین بررسی راهکارهای فرهنگی تحقق شعار سال اشاره کرد که توسط دبیرخانه شورا و در قالب تشکیل کارگروه تخصصی به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است .
وی با اشاره به تشکیل یک هیات علمی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان، عنوان کرد: این هیات به دنبال بومی‌سازی سندهای ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری است که به‌عنوان مثال سند الگوی پیشرفت ایرانی اسلامی را در دست بررسی دارد.
امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به لزوم بازگشت به هویت انقلاب اسلامی تأکید کرد: امروز باید بعد از ٤٠ سال، به دنبال بازگشت به هویت انقلاب اسلامی باشیم و روی مبانی انقلاب اسلامی تکیه کنیم. منظور از مبانی آن پیش‌فرض‌هایی است که با باور اعتقادی ما منجر به حرکت می شود و مبانی انقلاب اسلامی یعنی باورهای اعتقادی مردم که باعث شد که به خیابان بیاییند و انقلاب کنند. این مبانی کاملاً فرهنگی بوده اند و نیاز است بیش از پیش بر آن به آن تکیه کرد .
آیت‌الله میرعمادی ادامه داد: از جمله مبانی انقلاب ، حاکمیت دینی و ولایت فقیه بوده است و شکی نیست که انقلاب ما با پایه و اساس حاکمیت دین، شکل گرفت و ٩٨ درصد هم به جمهوری اسلامی رای دادند و یا مساله ولایت فقیه که ثمره انقلاب اسلامی است.

راهپیمایی‌هایی همچون ١٣ آبان خلاصه شود و باید عمومیت بیشتری پیدا کند

نماینده ولی‌فقیه در لرستان سپس با اشاره به این‌که مبانی انقلاب اسلامی باید عمومیت بیشتری پیدا کند، اظهارکرد: نفی سلطه‌گری و سطله‌پذیری و استکبارستیزی از جمله مبانی مهم انقلاب است که نباید دچار چالش شود، یکی‌از مبانی انقلاب حمایت از محرومین و مستضعفین داخل و خارج و حمایت از مردم فلسطین و مبارزه با رژیم اشغال‌گر اسرائیل است، چه شد که این مبنای انقلاب و فرهنگ انقلاب سر از شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران در آورد»؟!. این مبانی مشتمل بر اصولی بود که بر پایه‌های همچون مسجد، نماز، محرم، شب‌های قدر، دانش‌آموزان، دانشجویان و... شکل گرفته و این فرهنگ استکبارستیزی نباید فقط به راهپیمایی‌هایی همچون ١٣ آبان خلاصه شود و باید عمومیت بیشتری پیدا کند .
رییس شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، ١٣ آبان را نماد استکبار ستیزی مردم انقلابی ایران معرفی کرد و گفت: ١٣ آبان نماد استکبارستیزی ماست و در کنار وقایعی همچون تسخیر لانه  جاسوسی، مبارزه با کاپیتولاسیون، تبعید امام(ره) و ... باید به‌عنوان فرهنگ در جامعه عمومیت بیشتری پیدا کند و ما باید در شورای فرهنگ عمومی به‌دنبال احیاء این فرهنگ باشیم .
وی تاکید کرد : ١٣ آبان امسال از ویژگی خاصی برخودار است و دشمن در حالی‌که بیش از چهار ماه است از برجام خارج شده ، تشدید تحریم‌های خود را به ١٣ آبان موکول کرده است و این یعنی این‌که ما دوباره می‌خواهیم بر شما سلطه پیدا کنیم و حاکمیت استکباری خود را جایگزین حاکمیت دینی شما کنیم. این‌که رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید برای آزادسازی گروگان‌های خود هزینه‌های بسیاری داده‌ایم که باید بازگردانده شوند، نشان از نفرت و کینه پایان‌ناپذیر آنان است و عداوت استکبار با مبانی انقلاب ماست. سؤال می‌کنم که استکبار کدام‌یک از مبانی انقلاب ما را قبول دارند و می‌پذیرند که ما بتوانیم بر پایه آن با آمریکا سازش کنیم.ما هم هیچ‌یک از مبانی های آنان مانند دنیاگرایی، سلطه‌جویی، برده‌کشی، فساد و فحشا و سلطه اقلیت بر اکثریت را قبول نداریم.
نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در ادامه خطاب به اعضای شورای فرهنگ عمومی استان گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده درخشان بود که معادلات جهانی را بر هم زد و اگر می‌خواهیم پیش برود باید بر مبانی خود تکیه کنیم و به‌دنبال تحقق شعار استقلال، آزادی و نه شرقی و نه غربی باشیم. آمریکا نه استقلال ما را می‌خواهد و نه حاضر است استقلال کشورهای دیگر ازجمله کشورهای اروپایی را که همکاری همه‌جانبه‌ای با آمریکا دارند را بپذیرد و حالا که اروپا به‌دنبال برقراری راهکاری برای معامله با ایران است، می‌گوید ما این را به حساب اروپا می‌گذاریم و برخورد خواهیم کرد .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان لرستان بیان کرد: به‌دلیل حساسیت موضوع، فرهنگ استکبارستیزی را در دستور کار قرار دادیم و ما باید در ١٣ آبان اعلام کنیم که ما انقلاب خود را حفظ می‌کنیم و این فرهنگ استکبارستیزی که برخواسته از مبانی انقلابی، مذهبی، سیاسی و اجتماعی ماست را احیاء خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha