بازیابی دینی با وقوع انقلاب اسلامی صورت گرفت
کد خبر: 3758076
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

بازیابی دینی با وقوع انقلاب اسلامی صورت گرفت

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه لرستان گفت: دین با وقوع انقلاب اسلامی بازگشت و از نگاه انقلابی، خیزش توده مردم با تکیه بر شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی صورت گرفت و آمریکا با تمام این شعارها چالش دارد.

بازیابی دینی با وقوع انقلاب اسلامی صورت گرفت

به گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، دوشنبه، 30 مهرماه، در نود و هشتمین شورای فرهنگ عمومی استان لرستان، گفت: متاسفانه روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلایل مختلف ، وجه‌المصالحه دعواهای سیاسی و جناحی شده و به نظر می‌آید شعار ملی مبارزه با استکبار تضعیف شده است .
وی افزود: این موضوع تا جایی پیش رفت که آیا ما شعار «مرگ بر آمریکا» را سر بدهیم یا خیر؟ و یا بر پرچم اسرائل پا بکوبیم یا نه؟ و از چند منظر می‌توان به این موضوع نگریست. یک نگاه، نگاه دینی است و ما به‎عنوان مسلمان باید بنا بر تاکیدات دین مبین اسلام در همه  مراحل زندگی خود به‌دنبال مبارزه با استیلای سلطه‌گران باشیم که یکی‌از این قواعد و آموزه‌های دینی ماست .
کشکولی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی دین در حدود چهارصد سال به انزوا رفت و در قطب شرق و غرب نگاه درستی به آن وجود نداشت و دین حذف شده بود، دین با وقوع انقلاب اسلامی بازگشت و بازایی دینی صورت گرفت . از نگاه انقلابی ، خیزش توده مردم با تکیه بر شعار، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی صورت گرفت و آمریکا با تمام این شعارها چالش دارد.
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان در ادامه از نگاه ملی، عقلی و سیاسی به این موضوع پرداخت و اظهارکرد: از نگاه ملی، عقلی و سیاسی هم دوره بیست و چند ساله استیلای آمریکا بر کشور ما چالش‌هایی داشته است که از نگاه افراد ملی‌گرا و سیاسی هم محکوم است. اول این‌که دولت ملی مصدق و آیت‌الله کاشانی توسط آمریکا ساقط شد و یا دهان همه مجاهدین دینی، ملی و حتی مارکسیست‌ها و کمونیست‌ها را بستند. با تصویب قانون کاپیتولاسیون، ملت ایران را تحقیر کردند و همه  امور کشور در دست سفارت آمریکا و مستشاران نظامی‌شان بود و این یعنی یک استیلای کامل و نادیده گرفتن و نابود کردن ایران. در جنگ اسرائیل با مسلمانان هم همه  هزینه‌ها از جیب ملت ایران پرداخت می شد .
وی ادامه داد: با خروج انگلستان از شرق کانال سوئز و حرکت به سمت فلسطین، لقب زشت ژاندارم خلیج‌فارس را به ما دادند که بعضاً به اشتباه بر آن تاکید می‌شود . ژاندارم خلیج فارس یعنی حافظ منابع آمریکا و غرب در خلیج فارس .
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان سپس بر لزوم حرکت در مسیر آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرد و افزود: امام راحل به ما فرمود که آمریکا شیطان بزرگ است و ما اگر می‌خواهیم در خط امام حرکت کنیم باید این گفته را پیش‌روی خود قرار دهیم .
وی با اشاره به اهمیت موضوع راهپیمایی 13 آبان، اضافه کرد: نزدیک به 70 سال است که آمریکا بغیر از چپاول، غارت، جنگ، تحریم و ... هیچ چیزی برای ملت ایران به ارمغان نیاورد است و از همین روی لازم است به راهپیمایی 13 آبان به‌عنوان یک کارگاه بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی بنگریم و همه پای کار بیاییم و به حضور دانش‌آموزان بسنده نکنیم .
 کشکولی تصریح کرد: امروز خوشبختانه یک تغییر موازنه کلی در جهان صورت گرفته و آمریکا دچار عفول شده است و ما امروز تبدیل به قدرتی غیر قابل انکار شده‌ایم که در منطقه و معادلات جهانی ما نقش تعیین کننده داریم و در لبنان، عراق، سوریه و فلسطین ما پیروز هستیم .

انتهای پیام

captcha