اقامه نماز جماعت و تقویت حضور روحانیان در مرز شلمچه/ استقرار مواکب تا ۲۰ صفر
کد خبر: 3758134
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

اقامه نماز جماعت و تقویت حضور روحانیان در مرز شلمچه/ استقرار مواکب تا ۲۰ صفر

گروه اجتماعی ـ مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه حضور روحانیون به نسبت سال گذشته در مرز شلمچه تقویت شده است، گفت: بیش از ۱۰ نقطه برای اقامه نماز زوار در شلمچه و چذابه در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام سید محمود موسوی

به گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا خوزستان به مرز شلمچه حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، مسئول کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان در جمع خبرنگاران گفت: وقتی به مرز شلمچه یا چذابه می‌روید فقط صدای پای زوار را می‌شنوید، زوار بدون هیچ انتظار و توقعی پا در این مسیر می‌گذارند.

وی اظهار کرد: استقرار مواکب از 5 صفر شروع شده و صد در صد آنها تا 20 صفر به خدمات خود ادامه می‌دهند، 6 تا 10 موکب برای بازگشت زوار در نظر گرفته شده‌اند که تا 25 صفر در پایانه مستقر خواهند بود.

موسوی ادامه داد: مواکب در این ایام دو وعده غذای گرم برای زوار اربعین فراهم می‌کنند؛ محاسن این مواکب زیاد است؛ اما گروه بازرسانی داریم که از مواکب سرکشی می‌کنند و کیفیت غذای آنها را بررسی می‌کنند. این سرکشی‌ها حالت اداری ندارد و مردمی انجام می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با بیان اینکه اقلام غذایی مواکب توسط خود مردم تأمین شده است، گفت: امسال تلاش شده از اسراف جلوگیری شود. در جلسات آموزشی و همایشی روی این قضیه تأکید کردیم. نکته دیگر اقامه نماز جماعت است؛ بیش از 10 نقطه برای اقامه نماز زوار در شلمچه و چذابه در نظر گرفته شده است. همچنین حضور روحانیون نیز به نسبت سال گذشته تقویت شده است.

وی افزود: نکته بعدی توجه خاصی به مسائل امنیتی است. اربعین فرصت بسیار مهمی است؛ لذا روی بحث امنیت آن نیز خیلی کار کردیم. یکی از امتیازات امسال این است که همه کارکنان مواکب کارت شناسایی دارند. امسال 15 هزار کارت خادمی مواکب ارائه شده است.

از کارهای دیگر توجه به مسأله بهداشت مواکب است و یکی از جلسات اربعین خاص امنیت غذایی بود. عوامل بهداشت اختیار کامل دارند که از مواکب سرکشی کنند و وضعیت غذا را بررسی کنند. یکی از کارهای اصلی ما این است که نظرات افراد مؤثر مواکب را می‌پرسیم و راهکارها و طرح‌ها را از آنها دریافت می‌کنیم.

انتهای پیام

captcha