استقرار موکب فرهنگی «آل‌یاسین» خراسان‌جنوبی در کاظمین
کد خبر: 3758189
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲

استقرار موکب فرهنگی «آل‌یاسین» خراسان‌جنوبی در کاظمین

گروه معارف - معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه موکب فرهنگی آل‌یاسین خراسان‌جنوبی در شهر کاظمین مستقر می‌شود، گفت: این موکب تنها موکب فرهنگی کشور است که در چهار بخش مختلف به زائران خدمات ارائه می‌کند.

استقرار موکب فرهنگی آل یاسین خراسان‌جنوبی در کاظمین

قدرت سلطانپور، معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: موکب فرهنگی آل یاسین خراسان‌جنوبی در شهر کاظمین مستقر می‌شود.
وی با بیان اینکه این موکب تنها موکب فرهنگی کشور است که در چهار بخش به زائران خدمات ارائه می‌کند، تصریح کرد: چهار بخش رسانه، مذهبی، هنری و تبلیغات میدانی در این موکب وجود دارد.
معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات خراسان‌جنوبی افزود: عکاسان، فیلم برداران و خبرنگاران که از استان به عتبات عالیات اعزام شدند در بخش رسانه موکب فرهنگی آل یاسین حضور دارند و روزانه اخبار مسیر نجف تا کربلا و شهر کاظمین را مخابره می‌کنند.
سلطانپور بیان کرد: همچنین در بخش مذهبی موکب نیز 40 روحانی شامل 30 روحانی برادر و 10 روحانی خواهر فعالیت می‌کنند و در زمینه پاسخگویی به سوالات شرعی، سخنرانی و خواندن دعا فعالیت دارند که تعدادی از روحانیان به زبان عربی و زبان انگلیسی مسلط هستند.
وی افزود: در بخش هنری نیز ایستگاه نقاشی کودکان با ظرفیت پذیرش روزانه یک هزار کودک وجود دارد که توسط کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ایجاد شده است.
معاون فرهنگی ستاد عتبات عالیات خراسان‌جنوبی گفت: بخش تبلیغات میدانی نیز به بحث انجام تبلیغات در باب‌المراد و باب صاحب الزمان(عج) در کاظمین می‌پردازند.
سلطانپور با بیان اینکه در واقع موکب فرهنگی آل یاسین پاسخگوی 34 موکب دیگر است، تصریح کرد: با همکاری حوزه هنری استان، موکب سیار آل یاسین(2) به کربلای معلی اعزام شدند و مراسمات سوگواری، تعزیه خوانی و شب شعر را اجرا می‌کنند.
وی یادآور شد: همچنین موکب آل یاسین(3) نیز در روز اربعین حسینی در آستان مقدس شهدای باقریه(ع) بیرجند فعال خواهد بود و تمام نقاشی‌های کودکان سراسر کشور که در ایام اربعین سال گذشته کشیده شده نیز جمع‌آوری می‌شود و در قالب نمایشگاهی در مزار شهدای باقریه به نمایش گذاشته خواهد شد.
انتهای پیام

captcha