امامزادگان فارس؛ میعادگاه جاماندگان اربعین
کد خبر: 3758201
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

امامزادگان فارس؛ میعادگاه جاماندگان اربعین

گروه اجتماعی ـ جاماندگان از پیاده‌روی اربعین حسینی در همایش حرم تا حرم و در کنار آستان مقدس امامزادگان فارس گردهم می‌آیند.

به گزارش ایکنا از فارس، بازهم اربعین حسینی از راه می‌رسد و انبوه مشتاقان سرور و سالار شهیدان پای پیاده گام در راهی می‌گذارند و کنار قدم‌های جابر که افتخار اولین زائر امام حسین(ع) را تا ابد بر دوش دارد، رهسپار نینوا می‌شوند.

راه‌های منتهی به کربلا روزها است که خاک دیدگان زائران اباعبدالله(ع) را سرمه چشم کرده است و عاشقان کوی حسین(ع)، ستون‌های این جاده را به شوق حرم مولا می‌شمارند.

دل‌های جاماندگان از کاروان عشق این روزها پرتلاطم است، اما راهی هنوز پیش روز است. سال‌ها است که مردم شهرستان های فارس، به عشق اربعین، کیلومترها مسیر را به‌سوی امامزادگان می‌پیمایند تا لبیک یا حسین خود را به گوش برسانند.

امامزادگان استان فارس که به‌عنوان قطب‌های فرهنگی، سوگواره بصیرت عاشورایی این استان را از ابتدای محرم به تصویر کشیده‌اند، این روزها میزبان و چشم‌انتظار دیدن روی عاشقان اربعین است که از قافله دل جامانده‌اند.

خورشید اربعین که طلوع می‌کند، شاهد جاده‌های مملو از عزاداری است که پیاده‌روی خود را به عشق این روز و به سمت آستان مقدس امامزادگان این استان آغاز کرده‌اند.

پیاده‌روی 40 کیلومتری مردم فراشبند در همایش جاماندگان از اربعین
مردم شهرستان فراشبند مسیر 40 کیلومتری همایش جاماندگان از اربعین را از محل امامزاده سید جعفر (ع) فراشبند به سمت امامزاده سید شجاع‌الدین حسن (ع) آقام شهید با عشق به اهل‌بیت پیاده طی می‌کنند.

شروع حرکت عاشقان اباعبدالله برای هفتمین سال، ساعت 30/5 صبح روز اربعین است و در طی مسیر، موکب‌های مردمی و موکب تدارک دیده‌شده توسط پالایشگاه فراشبند از مردم پذیرایی می‌کنند.

شرکت‌کنندگان این همایش، با تجمع در آستان امامزاده سید شجاع‌الدین حسن (ع) (آقام شهید) با نوای سخنرانان و مداحان اهل‌بیت، مرثیه‌سرایی می‌کنند و نهار را نیز میهمان سفره گسترده اهل‌بیت در این امامزاده می‌شوند.

پیاده‌روی 35 کیلومتری مردم رستم به عشق اربعین
مردم این شهرستان استان فارس پیمودن مسیر 35 کیلومتری همایش اربعین را از ساعت 8 صبح و از مسجد جامع مصیری رستم آغاز می‌کنند.

مقصد همایش حرم تا حرم این بخش از فارس، امامزاده سید حسن (ع) کوپن بخش سورنا است و عزاداران حسینی این آستان، ظهر اربعین را میهمان خوان گسترده حسینی از محل موقوفه معین التجار بوشهری و نذورات مردمی می‌شوند.

 پیاده‌روی 25 کیلومتری مردم اقلید در همایش حرم تا حرم اربعین
مردم شهرستان اقلید نیز در روز اربعین و در همایش پیاده‌روی حرم تا حرم مسیر 25 کیلومتری شهدای گمنام نظام‌آباد تا حرم امامزاده سید محمد (ع) کافتر اقلید به‌عنوان امامزاده شاخص شمال فارس را به عشق اربعین می‌پیمایند.

با اضافه شدن زائران امامزاده ابراهیم خنجشت (ع) و شهدای گمنام چشمه رعنا به شرکت‌کنندگان در این همایش، عاشقان ولایت در آستان این امامزاده به عزاداری می‌پردازند.

 طی کردن مسیر 22 کیلومتری مردم آباده
مردم شهرستان آباده نیز در همایش پیاده‌روی اربعین این شهرستان، طی کردن مسیر 22 کیلومتر روز اربعین را از ساعت 6 صبح آغاز می‌کنند.

شروع برنامه روز اربعین و از مسجد نبی اکرم (ص) آباده به سمت امامزادگان احمد و جعفر (ع) شهر بهمن است و در این مسیر، ده‌ها موکب مردمی از عزاداران حسینی پذیرایی می‌کنند.

عزاداران شرکت‌کننده در این همایش حسینی پس از قرائت زیارت اربعین و مرثیه‌سرایی، میهمان خوان گسترده حسینی از محل نذورات مردمی در این امامزاده می‌شوند.

همایش حرم تا حرم شهرستان بوانات با طی شدن ده‌ها کیلومتر
همایش پیاده‌روی حرم تا حرم برخی از شهرستان‌های فارس نیز بنا بر رسم گذشتگان در روز 28 صفر انجام می‌شود و یکی از این شهرستان‌ها بوانات است.

در یکی از مسیرهای پیاده‌روی، 15 هزار نفر عزادار اهل‌بیت، مسیر 20 کیلومتری از امامزاده سید محمد مرتضی (ع) سوریان به سمت امامزاده شاه میر حمزه (ع) و بی‌بی خاتون (س) روستای بزم را با عشق طی می‌کنند.

در مسیر دیگری که از امامزاده بی‌بی (س) شهر مزایجان شروع و به امامزاده شاه میرحمزه (ع) و بی‌بی خاتون (س) روستای بزم خاتمه پیدا می‌کند حدود 5 هزار نفر این مسیر 10 کیلومتری را می‌پیمایند و راهپیمایان این دو مسیر، با تجمع در روستای بزم و آستان مقدس امامزادگان شاه میر حمزه (ع) و بی‌بی خاتون (س) به اقامه عزا می‌پردازند.

مسجد جامع شهر کره‌ای بخش سرچهان تا آستان مقدس امامزاده شاهزاده ابوالقاسم (ع) به مسافت 10 کیلومتر نیز در روز شهادت امام رضا (ع) شاهد پیاده‌روی حدود 4 هزار نفر عاشق ولایت است.

 پیاده‌روی 7 کیلومتری عاشقان ولایت در شهرستان کازرون
مردم شهرستان کازرون حرکت در مسیر 7 کیلومتری همایش پیاده‌روی اربعین را ساعت 8 صبح روز اربعین از مسجد روستای حاجی‌آباد غوری به سمت امامزاده سید حسین (ع) روستای سید حسین را آغاز می‌کنند.

عزاداران حسینی در آستان مقدس این امامزاده پای سخنان یکی از سخنرانان می‌نشینند و با حضور مداحان اهل‌بیت به نوحه‌سرایی و مداحی می‌پردازند.

طی شدن مسیر 4 کیلومتری در همایش حرم تا حرم لامرد
برنامه همایش حرم تا حرم مردم شهرستان لامرد در روز اربعین از جوار شهدای گمنام لامرد آغاز می‌شود و راهپیمایان به سمت امامزاده سید عیسی نورالدین (ع) این شهر حرکت و در این محل تجمع می‌کنند.

عزاداران حسینی که بعد از طی مسیر 4 کیلومتری خود را به این آستان رسانده‌اند، با حضور مداحان اهل‌بیت به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی می‌پردازند و موقوفه اسفندیاری نیز شرکت‌کنندگان در این همایش حسینی را میهمان خوان گسترده امام حسین (ع) می‌کند.

 پیاده‌روی 5 هزار عزادار حسینی همایش پیاده‌روی حرم تا حرم سپیدان
همایش پیاده‌روی حرم تا حرم مردم این شهرستان از ساعت 8 صبح روز اربعین آغاز می‌شود. این همایش از حرم امامزاده میراحمد (ع) اردکان آغاز و شرکت‌کنندگان در این برنامه با طی مسیر 5 کیلومتری خود را به امامزاده سلطان نورالدین (ع) می‌رسانند.

مردم عزادار پس از گوش فرادادن به سخنان امام‌جمعه شهرستان و اقامه عزاداری اطعام را میهمان خوان گسترده اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) می‌شوند.

همایش 4 هزارنفری حرم تا حرم مردم شهرستان قیر
حرکت مردم شهرستان روز اربعین و از ساعت 30/7 صبح با تجمع در میدان شهدا به سمت امامزاده سید تاج‌الدین محمد (ع) شهر قیر آغاز می‌شود و 15 موکب مردمی در مسیرهای رفت‌وبرگشت پذیرایی از آنان را بر عهده دارند.

در این همایش 4 هزار نفره، علاقه‌مندان اهل‌بیت بعد از حضور در آستان امامزاده سید تاج‌الدین محمد (ع) با حضور سخنران و نوای مداحان اهل‌بیت به اقامه عزا در این استان مقدس می‌پردازند.

مردم ممسنی مرثیه‌سرای اهل‌بیت(ع) در همایش پیاده‌روی حرم تا حرم
گلزار شهدای ممسنی در روز اربعین میزبان همایش پیاده‌روی اربعین برای حرکت به سمت آستان مقدس سید علاءالدین محمد (ع) است که از ساعت 9 صبح آغاز می‌شود و موکب ایجادشده در مسیر، از مردم پذیرایی می‌کند.

عزاداران حسینی این شهرستان با حضور در محل امامزاده سید علاءالدین محمد (ع) (ع) نوحه‌گر عزای اهل‌بیت با حضور مداحان اهل‌بیت خواهند بود.

تجدید پیمان مردم شهرستان مُهر با ولایت در همایش پیاده‌روی 28 صفر
مردم شهرستان مهر نیز همایش پیاده‌روی خود را روز 28 ماه صفر و مصادف با شهادت امام حسن (ع) و رحلت پیامبر اعظم (ص) انجام می‌دهند.

این همایش مردمی که از ساعت 9 صبح از میدان معلم مهر آغاز می‌شود؛ بعد از طی مسیر یک کیلومتری به تجمع در امامزاده شاه عمران (ع) و در کنار شهدای گمنام ختم می‌شود و سخنرانی امام‌جمعه مهر و مداحی مداحان اهل‌بیت پایان‌بخش این مراسم روحانی است.

بنا بر این گزارش، در دیگر شهرستان‌های استا فارس نیز شاهد همایش‌های پیاده‌روی در تجدید پیمان با سرور و سالار شهیدان و سیره نبوی خواهیم بود.

تجمع و مقصد همایش مردم شهرستان داراب روز 28 صفر در محل امام‌زاده ابوالقاسم (ع) است و عزاداران در این محل به اقامه عزا می‌پردازند.

آغاز مسیر همایش حرم تا حرم شهرستان ارسنجان در روز اربعین نیز امامزاده علی والی الله (ع) کوهنجان است و عزاداران مسیر خود را به سمت امامزاده عبدالله (ع) روستای کفر ادامه می‌دهند و در این محل در سوگ اهل‌بیت به مرثیه‌سرایی می‌پردازند.

مسجد جامع شهرستان نی‌ریز نیز در روز اربعین شاهد تجمع عزاداران حسینی برای حرکت به سمت امامزاده حسن و حسین (ع) در همایش پیاده‌روی این روز است.

مردم ولایتمدار شهرستان مرودشت نیز روز اربعین با تجمع در امامزاده بی‌بی دختران، همایش پیاده‌روی این روز را به مقصد امامزاده ابراهیم (ع) تخت جمشید آغاز می‌کنند و در این آستان به سوگواری می‌نشینند.

انتهای پیام

captcha