ورود بیش از یک‌‌هزار زائر ترکیه‌ای از مرز بازرگان برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی
کد خبر: 3758211
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷

ورود بیش از یک‌‌هزار زائر ترکیه‌ای از مرز بازرگان برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی

گروه اجتماعی - مدیر اجرایی موکب مردمی اربعین شهید باکری مرز بازرگان از ورود بیش از یک‌هزار زائر ترکیه‌ای برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی از مرز بازرگان خبر داد.

ورود بیش از یک‌‌هزار زائر ترکیه‌ای از مرز بازرگان برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، رضا موذن مدیر اجرایی موکب مردمی اربعین شهید باکری مرز بازرگان صبح امروز، اول آبان‌ماه در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار موکب شهید باکری از روز ۲۲ مهرماه در مرز بازرگان، اظهار کرد: ورود زائران ترکیه‌ای از ۲۵ مهرماه آغاز شده و تا ۴ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت موکب استقبال از زائران و از ۹ تا ۱۶ آبان‌ماه نیز موکب بدرقه زائران ترکیه‌ای در مرز بازرگان فعال است و به ارائه خدمات می‌پردازد.

مدیر اجرایی موکب مردمی اربعین شهید باکری مرز بازرگان درخصوص اقدامات انجام گرفته برای استقبال از زائران ترکیه‌ای خاطرنشان کرد: در این موکب علاوه بر پذیرایی ومحل استراحت برای زائران، بسته‌های فرهنگی، اکران فیلم به وقت شام، نقشه مواکب ایرانی در مسیر پیاده‌روی، دفترچه راهنمای ویژه پیاده‌روی اربعین نیز ارائه می‌شود که تمام این محصولات به زبان ترکی استانبولی ترجمه شده و در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

وی از فعالیت ۱۷ خادم در موکب شهید باکری خبر داد و گفت: این افراد شامل فارغ‌التحصیلان مقطع دکترای رشته ترکی استانبولی، دانشجویان و متخصصان زبان ترکی و نیز تعدادی از عاشقان اهل بیت(ع) می‌شوند که برای خدمت به زائران امام حسین(ع) فعالیت دارند.

مؤذن تهیه نرم ‌افزار موبایلی ویژه اربعین حسینی و نیز ارائه خدمات پزشکی برای کاروان‌های ترکیه‌ای را از دیگر اقدمات صورت پذیرفته در موکب شهید باکری مرز بازرگان نام برد و اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲ هزار زائر از ترکیه و از طریق مرز بازرگان وارد کشور شوند.

انتهای پیام

captcha