نیاز به سرمایه‌گذاری در صنعت حلال/ کاهش 40 درصدی سرطان‌ها با اصلاح سبک زندگی
کد خبر: 3758216
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
در همایش «روز جهانی غذا» مطرح شد؛

نیاز به سرمایه‌گذاری در صنعت حلال/ کاهش 40 درصدی سرطان‌ها با اصلاح سبک زندگی

گروه سلامت ــ معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه نیاز به صنایع جدید در حوزه غذا وجود دارد، گفت: صنعت حلال زمین بازی ما بوده و نیاز به سرمایه‌گذاری در این حوزه داریم.

نیاز به سرمایه‌گذاری در صنعت حلال/ کاهش 40 درصدی سرطان‌ها با اصلاح سبک زندگیبه گزارش ایکنا؛ سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور در همایش روز جهانی غذا که صبح سه‌شنبه، اول آبان ماه در سالن همایش‌های رازی برگزار شد با بیان اینکه در موضوع غذا حدود 200 سم جدید شناسایی کردیم، گفت: ما به صنایع غذایی جدید نیاز داریم و یکی از این صنایع، صنعت حلال بوده چنانکه از سال 2015 نسبت به سال 2018، از هزار و 173 میلیارد دلار، 8.5 درصد رشد پیدا است.

وی بیان کرد: گردش مالی در بخش داروی حلال 9.3 درصد رشد داشته است و از 78 میلیارد دلار به 132میلیارد دلار رسیده است. همچنین در بخش مواد آرایشی حلال از 56 میلیارد دلار به 81 میلیارد دلار رسیده است.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: حوزه حلال، زمین بازی ما بوده و باید با سرمایه‌گذاری بتوانیم بخش مهمی از بازار آن را به دست آوریم.

ستاری در ادامه با اشاره حوزه غذای تراریخته گفت: اتفاقاتی که در مورد تراریخته در ایران افتاده عمدتاً سیاسی شده است و عدم توانایی بحث علمی در مورد آن وجود دارد که این موضوع مردم را نگران می‌کند. نمی‌توان یک موضوع علمی را سیاسی و مردم را نگران کرد، این در حالی است که این گونه موضوعات باید در مجامع علمی به بحث و گفتگو گذاشته شوند.

معاون رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت مسائل روانی در حوزه غذا گفت: ما فرهنگی به نام سفره داشتیم که همیشه مردم دور این سفره‌ها نشسته و ضمن غذاخوردن به صحبت و حل مشکلات خود می‌پرداختند، الان در خانه زندگی می‌کنیم اما شاید فرسنگ‌ها فاصله بین ما باشد.

وی ادامه داد: سفره تنها جایی برای غذا خوردن نیست بلکه جایی است که همه می‌توانند در کنار آن صحبت کرده و پشتوانه فردا را بسازند این‌ها جنبه‌های روانی برای خانواده بوده که بخشی از سلامت غذایی است.

بنابر این گزارش، در ادامه این همایش، غلام‌رضا اصغری، رئیس سازمان غذا و دارو نیز با بیان اینکه در ایران منابع غنی و سرشار زیادی وجود دارد عنوان کرد: می‌توان با استفاده درست از این نعمت‌ها برای رفع گرسنگی استفاده کرد، یکی از مشکلات ما کیفیت غذا و عدم مدیریت مصرف غذا و به تبع آن افزایش بیماری‌های ناشی از غذا مانند سکته‌های قلبی و سرطان‌ها و رنجی است که بیمار متحمل می‌شود و علاوه بر آن هزینه‌های زیادی بر کشور وارد می‌شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: ما با سازمان‌ها و نهادهای دیگر برای افزایش کیفیت غذا و ایمنی آن همکاری داریم، یکی از مشکلات ما رفتار نامناسب مردم در مصرف مواد غذایی است که باید نهادهایی مانند آموزش و پرورش وارد شده و به مردم آموزش دهند.

وی تأکید کرد: با اصلاح سبک زندگی تا 40 درصد میزان سرطان‌ها کم می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: امیدواریم در شرایطی که کشور به تولید داخلی نیاز دارد، بتوانیم تلاش کنیم با تولید بیشتر و کمک کارشناسی که انجام می‌شود به مردم خدمت بیشتری کنیم.

انتهای پیام

captcha