افشاگری اردوغان از جزئیات قتل خاشقچی
کد خبر: 3758234
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

افشاگری اردوغان از جزئیات قتل خاشقچی

گروه بین‌الملل ـ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه جزئیات تحقیقات انجام شده در ارتباط با قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی را تبیین کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از شبکه ماهواره‌ای «تی آر تی» ترکیه؛ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه  امروز (اول آبان ماه) طی سخنانی در خصوص پرونده جمال خاشقچی روزنامه نگار و منتقد سعودی در برابر حزب عدالت و توسعه ترکیه با بیان این که منحصر ساختن اتهام قتل خاشقچی به نیروهای امنیتی راضی کننده نیست، تصریح کرد: وجدان انسان زمانی که جانیان به سزای اعمال خود برسند، آرام می‌گیرد.

وی با اشاره به جزئیات تحقیقات انجام شده در این باره گفت: عدسی دوربین‌های مدار بسته در کنسولگری عربستان در روز دوم اکتبر(10 مهرماه) شکسته شده است.

اردوغان با اشاره به این که نقشه قتل خاشقچی در روز 28 سپتامبر (6مهرماه) تدوین شده است، گفت: مدارک موجود حاکی از آن است که خاشقچی به طرز وحشیانه‌ای کشته شده است.

وی با اشاره به این که جنگ تبلیغاتی در ارتباط با خاشقچی هرگز ما را از کشف حقیقت باز نمی‌دارد، تصریح کرد: من بعد از تأیید مرگ خاشقچی از سوی عربستان با ترامپ و ملک عبدالله تماس گرفتم.

اردوغان گفت عربستان باید هویت فردی را که جسد خاشقچی را تحویل گرفته مشخص و افشا کند. من از ملک عبدالله می‌خواهم 18 عامل این جنایت در استانبول محاکمه شوند.

گفتنی است، جمال خاشقچی، نویسنده و روزنامه‌نگار منتقد سعودی روز سه شنبه (۱۰ مهر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول برای انجام امور شخصی ناپدید شد و سرانجام عربستان سعودی جمعه‌ شب اعلام کرد که تحقیقات اولیه مرگ جمال خاشقجی را در پی مشاجره لفظی در کنسولگری عربستان در استانبول تأیید می‌کند.

انتهای پیام

 

captcha