ارتقای بیمه سلامت، ارتقا کیفیت خدمات این عرصه است
کد خبر: 3758323
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱

ارتقای بیمه سلامت، ارتقا کیفیت خدمات این عرصه است

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ارتقای بیمه سلامت، ارتقای کیفیت خدمات در این عرصه است که برای ارتقای صنعت بیمه، همکاری مسئولان و مردم مورد‌ نیاز است.

ارتقا بیمه سلامت، ارتقا کیفیت خدمات است/ طرح پزشک خانواده؛ ضامن سلامت و کیفیت خدمات

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسن طاهر‌احمدی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک صبح سه‌شنبه اول آبان‌ماه سال جاری با حضور در همایش آیین گرامیداشت هفته سلامت در استان که در فرهنگ‌سرای شهر اراک برگزار شد، اظهار کرد: در کل دنیا صنعت بیمه جزو صنعت‌های موفق است و باری را از دوش متولیان سلامت برمی‌دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه در طی چند سال خیر بیمه سلامت در کشور شاهد موفقیت‌های چشمگیری بوده است اما، تا رسیدن به شرایط ایده‌آل فاصله وجود دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: باید کمک کنیم تا بیمه سلامت موفق شود اگر بیمه سلامت در امور خود موفق شود سلامت مردم ارتقا و هزینه‌های آنها در این قسمت کاهش می‌یابد.
طاهراحمدی گفت: امروز بیمه سلامت 37 الی 40 میلیون نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد. در بحث بیمه‌ها در هم پوشانی چند میلیون نفر وجود داشته است به طوری که همزمان چند نفر بیمه دارند و خوشبختانه نزدیک 2 میلیون حذف شده و هنوز نیز وجود دارد و آسیب‌هایی متوجه منابع ملی ما می‌شود.
وی بیان کرد: مقرر شد پس از طرح تحول نظام سلامت حدود 5.5 میلیون نفر فاقد بیمه، از پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند و کم کم به 11.5 میلیون نفر رسید و منابع مالی بسیاری هزینه شد و در آن زمان عده‌ای علاوه بر بیمه‌های دیگر به موجب رایگان بودن این بیمه از این بیمه استفاده کردند لذا باید این مهم فرهنگ‌سازی شود تا مردم از یک بیمه استفاده کنند و بحث هم‌پوشانی از میان برود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: برای ارتقاء صنعت بیمه همکاری مسئولین و مردم مورد‌نیاز است.
طاهر احمدی افزود: یکی از کمک‌های مسئولین این است که مردم بی‌جهت به پزشک مراجعه نکنند و باید سیستم کنترلی ایجاد کنیم تا پزشکان بسیاری از موارد را رعایت کنند.
وی گفت: متاسفانه امروز در کشور مصرف بی‌رویه تهیه دارو بسیار است و 80 درصد بیماری‌های ما ویروسی هستند و نیازی به آنتی بیوتیک ندارند. درصد ما با استاندارهای جهانی بسیار متفاوت است و بالابوده و منابع این بیمه‌ها محدود است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: بیمه‌ها به منظور ارتقا سلامت و کیفیت وارد شدند اما هنگامی که تعداد مراجعه بیمار بسیار، مصرف دارو بی‌رویه و... باشد کیفیت کاری بیمه‌ها کاهش پیدا می‌کند و همکاری مردم، پزشکان و نظارت بیمه‌ها در این زمینه ضروری است.
طاهر احمدی افزود: با توجه به محدودیت منابع سهم سلامت برای هر فرد به طور متوسط در بودجه‌های عمومی 45 هزار تومان در کشور است پس باید در کل کشور برای هر فرد پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شود و در این صورت تعداد دفعات مراجعه فرد به پزشک و مسائلی از این قبیل مشخص می‌شود.
وی گفت: برای ارتقا سلامت و کیفیت خدمات باید بحث پزشک خانواده جدی گرفته شود. در کشور‌های پیشرفته حضور پزشک خانواده باعث پیشرفت است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد:ارتقا بیمه سلامت، ارتقا کیفیت خدمات است، امیدواریم با همکاری مردم استان اتفاق افتد و فرهنگ‌سازی کنیم که مراجعه به پزشک جزء مراجعات ضروری باشد.
طاهر احمدی افزود: البته در این راستا در طی چند ماه گذشته این بحث را در بیمارستان‌ها آغاز نمودیم و سعی شده تعداد اقلام دارویی که پزشکان تجویز می‌کنند و تعداد موارد رادیولوژی، آزمایشگاهی و ... را کاهش دهیم که حدود 10 درصد کم شده است و جای کار بیشتری دارد البته نظارت و همکاری مسئولین بیمه لازم است.
انتهای پیام

captcha