پذیرایی ۲۴ ساعته موکب‌العباس(ع) خرم‌آباد از زائران اربعین
کد خبر: 3758333
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۷

پذیرایی ۲۴ ساعته موکب‌العباس(ع) خرم‌آباد از زائران اربعین

گروه اجتماعی ـ مسئول هیئت امنای موکب العباس(ع) خرم‌آباد با اشاره به این‌که موکب‌العباس لرستان، تنها موکب مسیر جنوب به شمال کشور است، که در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی قرار دارد، اظهارکرد: خدمت‌رسانی در موکب‌العباس لرستان به‌صورت ٢٤ ساعته است.

پذیرایی 24 ساعته موکب‌العباس(ع) خرم‌آباد از زائران اربعین حسینی

علی جهانی، مسئول هیئت امنای موکب‌العباس خرم‌آباد، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: موکب‌العباس(ع) خرم‌آباد، با سابقه‌ای چهار ساله به‌عنوان تنها موکب پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مسیر بازگشت زوار در کیلومتر ١٠ جاده خرم‌آباد به اندیمشک، جنب پلیس راه جنوب خرم‌آباد برپا می‌شود و فعالیت خود را از سه روز قبل از اربعین حسینی آغاز کرده و تا چند روز بعد از اربعین حسینی به خدمت‌رسانی خود ادامه خواهد داد.
وی با اشاره به این‌که یکی‌از افتخارات موکب‌العباس لرستان این است که توسط خود مردم ایجاد شده و به‌صورت هیئت‌امنایی و توسط جوانان هیئتی همین دیار مدیریت شده و همچنین هزینه‌های این موکب نیز توسط خود مردم تامین می‌شود.
جهانی بیان کرد: اکثر موکب‌های مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی، برای خدمات‌رسانی به زائران در مسیر رفت برپا می‌شوند و در مسیر برگشت موکب‌های کمتری وجود دارد و از طرفی در مسیر بازگشت خستگی مفرطی زائران را در بر می‌گیرد، به همین دلیل احساس کردیم برپایی موکب در مسیر بازگشت زائران اربعین حسینی، ضرورت بیشتری دارد.
مسئول هیئت‌امنای موکب‌العباس(ع)خرم‌آباد تصریح کرد: خدمت‌رسانی در موکب‌العباس لرستان به‌صورت ٢٤ ساعته بوده و علاوه‌بر خدمات رفاهی مانند پذیرایی صبحانه، ناهار و شام، خدمات درمانی و بهداشتی و دیگر خدمات که جنبه رفاهی دارد، خدمات فرهنگی نیز در این موکب ارائه می‌شود.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته به بیش‌از 400 هزار نفر از زائران حسینی در راه بازگشت، خدمت‌رسانی شده، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری، با کمک مردم همیشه در صحنه و عاشق و دوستدار اهل‌بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع)، به بیش‌از نیم میلیون نفر از زوار حسینی در راه بازگشت، خدمات رفاهی، بهداشتی و فرهنگی ارائه شود.
جهانی بیان کرد: مردم می‌توانند کمک‌های غیرنقدی خود شامل اقلامی مانند برنج، عدس، گوشت و مرغ، خرما، تخم مرغ، قند و شکر، روغن، چای و ظروف یکبارمصرف را به انبار موکب تحویل داده و کمک‌ها و نذورات نقدی خود را به شماره حساب 1000140487678 یا شماره کارت 6277601239060088 نزد پست بانک به نام موکب العباس(ع) خرم‌آباد، واریز نمایند.
مسئول هیئت امنای موکب مردمی العباس(ع) خرم‌آباد با اشاره به این‌که مردم می‌توانند نذورات خود را شخصاً با حضور در محل موکب به مسئولان تحویل دهند، که در این‌صورت خود آنها نیز از نزدیک با محیط موکب آشنا شده و می‌توانند در زمان اندک حضور خود در محل، به خدمت رسانی به زوار بپردازند، افزود: باتوجه به این‌که موکب‌العباس لرستان مردمی بوده، تمام دوستداران امام حسین(ع)، با هر تخصصی می‌توانند جهت خدمت‌رسانی به زوار به‌عنوان خادم یا یاری‌گر در موکب حضور پیدا کنند.
وی با اشاره به راه‌اندازی واحد خواهران در این موکب، عنوان کرد: در سال جاری با عنایت ویژه به توانایی‌های بانوان و جهت بهره‌مندی و استفاده از این توانایی‌ها، واحد خواهران موکب در سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha