رسیدگی به فرهیختگان کم توان حوزه علمیه امری ضروری است
کد خبر: 3758371
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶

رسیدگی به فرهیختگان کم توان حوزه علمیه امری ضروری است

گروه اجتماعی - امام جمعه اصفهان با اشاره به مقام علم و عالم و مبلغان دینی گفت: لازم است تا به فرهیختگان کم توان و از کار افتاده از حوزه های علمیه رسیدگی کرد و با سرکشی از خانواده آنان، از نزدیک در جریان زندگی آنان قرار گرفت.

رسیدگی به فرهیختگان کم توان حوزه علمیه امری ضروری است 

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از دفتر امام‌جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مسئول دفتر فرهیختگان دفتر مقام معظم رهبری با بیان این مطلب اظهار کرد: سرکشی از خانواده کارافتادگان و افراد ناتوان از قشر روحانیت که سال‌ها در راه اسلام و تبلیغ آن زحمت کشیدند، کاری شایسته است.
وی با اشاره به ضرورت خدمت رسانی به خلق خدا افزود: امام مجتبی(ع) می‌فرماید «یَابْنَ آدَم اِنّکَ لَمْ تَزِلِ فِی هَدْمِ عُمْرِکَ مُذْ سَقَطْتَ مِنْ بَطْنِ اُمِّکَ فَجُدْ بِما یَدَکَ فَاِنّ المومِنَ یَتَزَوَّد و الکافِرَ یَتَمَتَّع؛ ای فرزند آدم، تو از روزی که به دنیا آمدی، پیوسته به ویران کردن عمر خود مشغول هستی. پس آنچه از (مال و ثروت) در اختیار داری، انفاق و بخشش کن. به درستی که مؤمن (از دنیا) توشه برمی گیرد و کافر بهره می برد»، امیدوار هستیم خداوند توفیق خدمت به همه مردم به ویژه قشر روحانیت و مستضعفین را از ما نگیرد.
در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین اسدی با اشاره به حضور اعضاء هیئت دیدار با اساتید، معمّرین و خانواده مرحومین از حوزه‌های علمیه در استان اصفهان در راستای اجرای طرح تکریم این قشر گفت: امسال در حدود 135 مدرسه علمیه، برنامه داشتیم که 72 مدرسه برادران و 63 مدرسه خواهران در 34 شهر از استان اصفهان سرکشی شد.
مسئول فرهیختگان دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه شناسایی مشاهیر و افراد برجسته حوزه علمیه در حال انجام است، افزود: 1888 نفر از اساتید در این طرح سرکشی شد، همچنین از اساتید بازنشسته، معمّرین، خانواده مرحومین و بیمارهای خاص بازدید شد.

انتهای پیام

captcha