کاهش 30 درصدی بودجه فرهنگی ایام پایانی صفر/ بودجه تنها یک عدد است
کد خبر: 3758381
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد مطرح کرد:

کاهش 30 درصدی بودجه فرهنگی ایام پایانی صفر/ بودجه تنها یک عدد است

گروه اجتماعی ــ مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با اشاره به کاهش 30 درصدی بودجه فرهنگی ایام پایانی صفر، گفت: بودجه تنها یک عدد است و مهم خروجی و نوع انجام کار و مطمئن باشید امسال فعالیت‌های فرهنگی این حوزه بسیار متفاوت و بهتر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد.

کاهش 30 درصدی بودجه فرهنگی ایام پایانی صفر/ بودجه تنها یک عدد استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی نرگس شالچیان در نشست خبری برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر 1440 که امروز در شهرداری مرکز برگزار شد اظهار کرد: در کمتر از دو هفته دیگر بزرگترین پویش مردمی و انسانی سالانه در مشهد آغاز می‌شود و وظیفه ما ساماندهی و تسهیل‌گری در آن است. هدف ما کاهش تسهیل‌گری و ترویج فرهنگ میزبانی و شناسایی گروه‌های مردمی است.

وی با اشاره برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده برای استقبال از زائران ادامه داد: کار اجرایی این ایام از 9 آبان‌ ماه آغاز خواهد شد و تا 17 آبان‌ ماه ادامه خواهد داشت. میربانی از مبادی ورودی شهر و مراکزی متنهی به حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود.

شالچیان در خصوص ثبت نام از داوطلبان خدمت به زائران امام رضا(ع) تصریح کرد: تبلیغات میدانی در این خصوص از حدود دو هفته قبل آغاز شده و استقبال خوبی از سوی ثبت‌نام شدگان انجام گرفته بود. امسال ثبت نام از مردم با برند «شهروندان میهمان‌نواز» انجام شده است و سایت و سامانه «مشهدی‌شو» و مراکز 13 گانه شهرداری مشهد آماده ثبت‌نام از مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال ایستگاه‌های استقبال از زائر در مشهد ایستگاه‌های مردمی است و شهرداری امسال ایستگاه ایجادی ندارد و همه ایستگاه‌ها مشارکتی است. بر این اساس 6 ایستگاه استقبال در مبادی ورودی شهر مستقر خواهد شد و 18 ایستگاه حمایتی نیز برقرار می شود که پس از مشارکت شهرداری در برپایی این ایستگاه ها، تولیت آن ایستگاه به آن شهروندان واگذار می‌شود.

مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین امسال برای نخستین بار مکان‌هایی برای اصحاب رسانه در این ایستگاه‌ها ایجاد شده است.

وی در خصوص بودجه فرهنگی در نظر گرفته شده برای ایام پایانی صفر گفت: با توجه به اینکه نگاه ما هزینه‌کرد و تصدی‌گری در امور فرهنگی نیست و می‌خواهیم امور فرهنگی را به مردم واگذار کنیم. بر این اساس امسال بودجه فرهنگی را 30 درصد کاهش داده‌ و در عوض این بودجه به بدنه سازمان ترزیق خواهد شد تا ثمربخشی بیشتری داشته باشد.

شالچیان اضافه کرد: برای همین میزان بودجه در نظر گرفته شده مطرح نیست. بودجه تنها یک عدد است و مهم خروجی و نوع انجام کار است. مطمئن باشید امسال فعالیت‌های فرهنگی این حوزه بسیار متفاوت و بهتر از سال‌های گذشته خواهد شد.

انتهای پیام

captcha