اعلام فراخوان شرکت در دومین استارت آپ روستایی کشور
کد خبر: 3758385
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰

اعلام فراخوان شرکت در دومین استارت آپ روستایی کشور

گروه اجتماعی- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان از اعلام فراخوان شرکت در دومین استارت آپ روستایی کشور خبر داد.

اعلام فراخوان شرکت در دومین استارت آپ روستایی کشور

کوروش مرادی، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: دومین رویداد استارت آپی روستایی کشور به منظور جذب ایده‌های خلاقانه و کسب و کار در روستاها با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و دفاتر امور روستایی استانداری‌های شش استان کشور در منطقه آزاد ماکو به میزبانی آذربایجان شرقی از تاریخ 28 آبان الی اول آذرماه سال جاری برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اقتصاد یک روستا برای شکوفایی مستلزم نوآوری و حضور در بازارهای رقابتی استانی و کشوری است، افزود: کسب و کارهای روستایی و تبیین مدل سازی فرآیندهای تولید و توسعه استانی و انتقال دانش و اشاعه نوآوری در کشور، نقش مهمی در اقتصاد ایفا می‌کند.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان ادامه داد: بر این اساس، برگزاری استارت آپ‌های روستایی و حمایت از شتاب دهنده‌های روستایی و ایجاد مراکز توسعه تجارت الکترونیک در روستاها در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: بومی سازی کسب و کارهای روستایی با استفاده از دانش فنی روز و تغییرات ایجادی در آن با توجه به فرهنگ و شرایط محیطی هر روستا از اهداف موردنظر این برنامه است.
مرادی با اشاره به اینکه رویدادهای استارت آپ‌ روستایی به منظور تبدیل ایده‌ها به کسب و کار روستایی و حل مشکلات پیش‌رو برگزار می‌شود، تصریح کرد: در سال جاری در منطقه دو کشور با حضور صاحبان ایده از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و همدان و البرز دومین رویداد استارپ آپی کشور به میزبانی منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این استارت آپ را برگزاری کلاس‌های آموزشی برای شرکت کنندگان، ایجاد ارتباط میان افراد متخصص در حوزه روستایی کشور، تبدیل ایده به کسب و کار، حل مشکلات و چالش‌ها و حمایت از تجاری‌سازی و پیاده سازی عملی طرح‌ها اعلام کرد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان ادامه داد: محورهای این رویداد شامل گردشگری، بهداشت و سلامت، کشاورزی(شیلات و دامپروری) فناوری و ارتباطات، تولیدات بومی و محلی، بازاریابی و فروش و محیط زیست و پسماند است.
وی با بیان اینکه برای هر استان 25 نفر سهمیه جهت شرکت در این استارت آپ در نظر گرفته شده است، ذکر کرد: جهت انتخاب این افراد، از طریق سایت بنیاد نخبگان استان فراخوانی را اعلام کرده‌ایم که افراد صاحب ایده و کسب و کار روستایی از یکم الی ششم آبان ماه جاری در این سایت می‌توانند ثبت نام کنند و بعد از آن توسط هیات داوری 25 نفر برای شرکت در این رویداد انتخاب می‌شوند.
مرادی به برنامه‌های سه روز برگزاری این استارت آپ در منطقه آزاد ماکو هم اشاره و بیان کرد: در روز اول این رویداد هر کدام از شرکت کنندگان به مدت یک دقیقه فرصت دارند که ایده خود را مطرح کنند و بعد از آن کمیته داوران ایده‌های برتر را انتخاب می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه در روز دوم، تیم‌هایی از صاحبان ایده‌های برتر تشکیل می‌شود که دو کارگاه اعتبارسنجی و کسب و کار برای آنها برگزار می‌شود، افزود: در روز سوم هم کارگاه نحوه ارائه برگزار می‌شود که هر تیم به مدت پنج دقیقه زمان ارائه و پنج دقیقه فرصت پاسخگویی به داوران را دارد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان خاطرنشان کرد: بعد از آن مراسم اختتامیه برگزار شده که به ایده‌های برتر در کشور جوایزی اعطا می‌شود و به ایده‌های برتر استان کردستان هم جوایز استانی تعلق می‌گیرد.
وی از برگزاری یک پیش رویداد در استان کردستان در یک هفته قبل از برگزاری دومین استارت آپ روستایی کشور خبر داد و یادآور شد: این پیش رویداد با هدف آماده سازی افراد شرکت کننده در استارت آپ روستایی کشور و با حضور دستگاه‌های اجرایی، بنیاد نخبگان، جهاددانشگاهی و پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha