اربعین و آغاز حرکت ملی انتقال فرهنگ عاشورا به جهانیان در فضای مجازی
کد خبر: 3758402
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲
خوراکیان تأکید کرد:

اربعین و آغاز حرکت ملی انتقال فرهنگ عاشورا به جهانیان در فضای مجازی

گروه فناوری اطلاعات ــ معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه همزمان با پیاده‌روی اربعین حرکتی ملی برای انتقال فرهنگ عاشورا به جهانیان در فضای مجازی آغاز می‌شود، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده در ایام اربعین، آگاهی‌بخشی بزرگی در وسعت جهانی از طریق فضای مجازی آغاز خواهد شد.

امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی، در گفت‎وگو با ایکنا؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر جایگاه فضای مجازی در انتقال فرهنگ عاشورا در ایام اربعین حسینی و اقدامات این مرکز گفت: امروز فضای مجازی به دلیل وسعت، سرعت و جامعیتش می‌تواند یکی از بهترین فرصت‌ها برای نشر معارف اهل بیت(ع) و به تبع آن انتقال پیام حماسه عاشورا مخصوصاً در حرکت عظیم پیاده‌روی اربعین باشد.

وی با تأکید بر اینکه برای انتقال فرهنگ عاشورا باید هر فضایی را تبدیل به فرصت کنیم، افزود: زمانی کشور با پدیده‌هایی همچون رادیو و تلویزیون روبه‌رو بود که برخی در مواجهه با آن‌ها موضع می‌گرفتند و تصور می‌کردند که اگر از این ابزار استفاده کنیم، دین تمام خواهد شد و به آن لطمه می‌زنیم. البته این موضع‌گیری‌ها با آمدن تلفن همراه وجود داشت تا اینکه تجربه نشان داد می‌توان بیشترین بهره‌برداری را از ابزار انتقال پیام و رسانه‌های مختلف داشت.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تصیریح کرد: جالب است بدانید که در ایام محرم و اربعین بیشترین بهره‌برداری‌ها از فضای مجازی کشور از سوی کسانی است که باور‌های دینی و اعتقادی را پوشش داده‌اند و در این ایام هم آن را به اوج خود می‌رسانند. در فضای مجازی فرصت تبلیغ بسیار بالاست و می‌توان در این ایام بهره‌برداری کاملی را در جهت اهداف دینی و قرآنی داشت.

خوراکیان بیان کرد: ما نیز اقدامات مهمی را از لحاظ محتوایی از جمله رصد به ‎موقع، به هنگام و فعال در فضای مجازی انجام دادیم و تلاش می‌کنیم تا مسائلی را که در فضای مجازی مطرح می‎شود، به صورت صحیح بررسی و نیازسنجی کنیم و در نهایت اقدامات لازم را انجام دهیم و در نهایت بتوانیم مبانی و مفاهیم عاشورایی را در پیاده‌روی اربعین منتقل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه پشتیبانی محتوایی اربعین در فضای مجازی یکی از اقدامات مهم ما در این ایام است، تصریح کرد: این فعالیت نیز با هدف هماهنگی دستگاه‌های مسئول در این باره انجام می‌شود و با توجه به این موضوع تلاش می‌کنیم تا برای برقراری شبکه ارتباطی مطلوب، وحدت در اطلاع‌رسانی و مدیریت شایعات، تولید محتوا و پاسخگویی به شبهات احتمالی در فضای مجازی اقدامات لازم اجرا شود.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به محتوا‌هایی که قابلیت اثرگذاری مثبت را در این فضا دارند، ادامه داد: ابعاد حماسی عاشورا به زبان‌های مختلف دنیا، نکته‌های آموزشی در پیاده‌روی اربعین، فایل‌های صوتی و سخنرانی‌های منتخب، روضه‌ها، سروده‌های مناسب، ابعاد هنری عاشورا همچون تصاویر و نگاره‌های خوب، کلیپ‌ها و امثال این موارد را می‌توان در این فضا عرضه کرد؛ این مطالب و محتوا‌ها فرصت‌هایی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کرد و در کنار آن‌ها باید رادیو و تلویزیون و رسانه‌های مکتوب و دیداری هم به این محتوا‌ها بپردازند.

خوراکیان با بیان اینکه امسال با هماهنگی‌های انجام شده و برگزاری جلسات مختلف میان دستگاه‌ها، در پیاده‌روی اربعین علاوه بر توسعه فنی، تولید محتوا و فعالیت‌های فرهنگی مختلفی آغاز شده است، افزود: طبق این هماهنگی‌ها مقرر شد تا همزمان با ایام پیاده‌روی اربعین، نهاد‌های مختلف در عرصه تولید محتوا و فعالیت‌های فرهنگی مختلف در حوزه‌های مجازی اقدامات گسترده‌ای را انجام دهند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان به این حوزه در این ایام با اتحاد و وحدت تلاش می‌کنند تا معارف اسلامی و پیام‌های قیام امام حسین(ع)، نهضت عاشورا و حادثه عاشورا را برای شیفتگان آزادی و آزادگی در جهان عرضه کنند. این حرکت ملی برای انتقال فرهنگ عاشورا به جهانیان در فضای مجازی شکل گرفته تا در این ایام از طریق فضای مجازی آگاهی‌بخشی بزرگی انجام شود.

انتهای پیام
captcha