حضور ۳ گروه هنری آذربایجان‌شرقی در همایش بین‌المللی تئاتر اربعین
کد خبر: 3758519
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

حضور ۳ گروه هنری آذربایجان‌شرقی در همایش بین‌المللی تئاتر اربعین

گروه فرهنگی- سرپرست گروه‌های اعزامی و نماینده حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از حضور ۳ گروه هنری استان در همایش بین‌المللی تئاتر اربعین خبر داد.

حضور ۳ گروه هنری آذربایجان‌شرقی در همایش بین‌المللی تئاتر اربعین

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، میثم حبیبی، سرپرست گروه‌های اعزامی و نماینده حوزه هنری آذربایجان‌شرقی روز سه شنبه یکم آبان ماه در جمع خبرنگاران از حضور ۳ گروه هنری استان در همایش بین‌المللی تئاتر اربعین خبر داد و گفت: این همایش بین‌المللی تئاتر از 28 مهر تا 8 آبان ماه با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر کشور در ایران و عراق برگزار می‌شود.
وی افزود: همایش یاد شده در بخش‌های «تعزیه»، «نقالی و پرده‌خوانی و مقتل‌خوانی» و «نمایش‌های موکبی و خیابانی» برنامه‌ریزی شده است.
حبیبی، تاکید کرد: از آذربایجان شرقی سه گروه در قالب های تعزیه خوانی، نمایش، نقالی و پرده خوانی به این همایش اعزام شده اند که قرار است برنامه های متنوعی را برای زائران اربعین اجرا کنند.
نماینده حوزه هنری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: گروه تئاتر شب در بخش ایران و در مرز بین ایران و عراق، در پایانه مرزی مهران به اجرای تعزیه خوانی با موضوع اسرای کربلا و مصیبت نامه شام و خطبه حضرت زینب (س) می پردازند.
وی گفت: در بخش نقالی و پرده خوانی که توسط مرشد علی مداحی اجرا می شود، موضوعاتی نظیر راس الشهداء (راس الحسین و راس العباس (ع))، چهلم آن امام همام، خطبه حضرت زینب (س) و امام زین العابدین در مسیر نجف اشرف و کربلای معلی برای زائران نقالی و پرده خوانی می شود.
وی افزود: شبیه خوانانی از هیئت عزاداران موسی بن جعفر (ع) با موضوع جریان امان نامه، توبه حر و مراوده بین شمر بن ذی الجوشن و عمر بن سعد به صورت تعزیه در مسیر پیاده روی اربعین به اجرای نمایش می پردازند.
حبیبی خاطر نشان کرد: 14 نفر از استان آذربایجان شرقی توسط حوزه هنری استان در قالب سه گروه به سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان « روایت راهیان» اعزام شده اند.
سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین «روایت راهیان» از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و با همکاری حوزه هنری خوزستان به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha