پایان هفته با فیلم‌های عاشورایی سیما
کد خبر: 3758521
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

پایان هفته با فیلم‌های عاشورایی سیما

گروه هنر ــ شبکه‌های مختلف سیما با پخش فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی سعی می‌کند، با پخش آثاری همخوان با ایام اربعین حسینی با تماشاگران همگام شوند.

به گزارش ایکنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «باغبان»، «ریشه در خون»، «اولین باران پاییزی»پایان هفته با فیلم‌های عاشورایی سیما، «پاییز در ایوان خانه نشسته است»، «دوچرخه من و بابام» و...  پنج‌شنبه و جمعه 3 و 4 آبان ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

شبکه یک

فیلم تلویزیونی «باغبان» به کارگردانی علی شاه حاتمی، جمعه 4 آبان‌ماه، ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم آمده است: عمو قربان، باغبان یک پارک محلی است. فرزند او حسین سال‌ها پیش در عملیات کربلای 5 مفقود الاثر شده است. عمو قربان در کیوسکی در پارک زندگی می‌کند. او به یاد پسرش و نیز شهدای گمنام باغچه‌ای پر از گل‌های زیبا در پارک طراحی کرده است. تمامی اهالی محل به عمو قربان احترام می‌گذارند و از او در مشکلات خود مشاوره می‌گیرند. عمو قربان شب‌ها پس از فراغت از کار در هیئت عزاداران محل به رتق و فتق امور هیئت می‌پردازد. شبی از شب‌های محرم یک جوان خوش سیما به نام مهدی به عمو قربان مراجعه کرده و به او خبر می‌دهد تا چند روز دیگر پیکر فرزندش حسین به اتفاق چند شهید گمنام دیگر در روز تاسوعا در شهر تهران تشییع می‌شوند ... مهدی فقیه، اسماعیل خلج، محمدرضا نوری، طلا محمودی و کاظم بلوچی در فیلم تلویزیونی «باغبان» هنرنمایی کرده‌اند.

شبکه دو سیما

فیلم سینمایی «ریشه در خون» به کارگردانی سیروس الوند، پنج‌شنبه 3 آبان ماه ساعت 23:30 از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: حجت، جوانی است که بر ضد قانون کاپیتولاسیون فعالیت می‌کند. وی قرار است به همراه یکی از دوستانش به نام رسول، از روستایی به روستای دیگر منتقل شود. در این بین مأموران ساواک به آن دو حمله می‌کنند و در نتیجه درگیری به وجود آمده حجت کشته می‌شود. او پیش از مرگ، کیفی را که حامل اسناد بسیار مهمی است به رسول می‌دهد و ... فرامرز قریبیان، اکبر زنجانپور، نعمت‌الله گرجی و زکریا هاشمی در فیلم سینمایی «ریشه در خون» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «اولین باران پاییزی» به کارگردانی افسانه منادی، جمعه  4 آبان ماه ساعت 8 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. فیلم در مورد پسر نوجوانی به نام بهرام است که به جای مادرش، پرستاری از پیرمرد ناتوانی را بر عهده می‌گیرد. او که علاقه زیادی به بازی فوتبال دارد گاهی بازیگوشی می‌کند و از کار خود غفلت می‌کند. اما با ادامه یافتن رابطه آن دو او در می‌یابد که پیرمرد نویسنده معروف کودکان و نوجوانان است. پیرمرد با حضور بهرام شور زندگی دوباره می‌یابد و ... جمشید مشایخی، پوریا پور‌بهرامی، لیدا ملت در فیلم تلویزیونی «اولین باران پاییزی» ایفای نقش کرده‌اند.

شبکه شما

فیلم تلویزیونی «بغض باران» به کارگردانی فرهاد پاک‌سرشت، پنج‌شنبه 3 آبان ماه ساعت 24 از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره دختری به نام رخساره است که از خدمتکاران خان بود. خان دو دختر داشت و با آرزوی داشتن پسر تصمیم گرفت رخساره را به عقد خود درآورد. رخساره رضایت نمی‌داد چون نامزدی به نام محمود داشت، اما خان و مباشرش؛ با دسیسه‌ای محمود را به سربازی فرستادند و پدر رخساره را مجبور کردند این وصلت را بپذیرد. محمود پس از دو سال از سربازی بازگشت، اما شنیدن خبر ازدواج رخساره با خان ... محمد محبوبی، حسین توشه، مینا نوروزی‌فرد، مهرانه به‌نهاد و فریده دریامج در فیلم تلویزیونی «بغض باران» هنرنمایی کرده‌اند.

فیلم تلویزیونی «پاییز در ایوان خانه نشسته است» به کارگردانی اکبرشهبازی، جمعه 4 آبان ماه ساعت 13:30 از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: مراد با گرفتن پرنده و فروش آن روزگار می‌گذراند. مراد و همسرش دختری معلول به نام ساره و پسری به نام سبحان دارند. مراد امیدی به درمان ساره ندارد، اما همسرش ناامید نیست. مراد تحت فشار همسر برای تأمین هزینه درمان ساره تصمیم می‌گیرد تمامی پرنده‌های مورد علاقه‌اش را بفروشد؛ اما قبل از این کار متوجه می‌شود که همه پرنده‌هایش را دزدیده‌اند. روزی سبحان، شاهینی زخمی پیدا کرده و آن را تیمار می‌کند. شاهین خیلی گران قیمت است، اما شکارش جزو خطوط قرمز محیط بانی است. سبحان که مشخص شده در اصل فرزند همسر مراد از ازدواج نخست او است تصمیم می‌گیرد ... مهدی حکیمی، محسن صیفی و رقیه اصلانی کتولی در فیلم تلویزیونی «پاییز در ایوان خانه نشسته است» بازی کرده‌اند.

شبکه کودک

فیلم سینمایی «دوچرخه من و بابام» به کارگردانی فیاض موسوی، جمعه 4 آبان ماه ساعت 14 از شبکه کودک پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: حامد نوجوانی است که پدر خود را از دست داده و با مادر و خواهر کوچک‌تر خود زندگی می‌کند. او به دلیل مشکلات مالی با محدودیت‌های متعددی روبه‌رو است و با توجه به قدیمی بودن دوچرخۀ خود که در واقع یادگار پدر است، مورد تمسخر همکلاسی‌ها واقع می‌شود که ... امیر رضا محمدی، محمدعلی میلانلو، سجاد هنرمند و حسین عامل قناد در این فیلم بازی کرده‌اند.

شبکه افق

فیلم سینمایی «یک تکه نان» به کارگردانی کمال تبریزی، جمعه 4 آبان ماه ساعت 18:30 از شبکه افق پخش خواهد شد. داستان فیلم سینمایی «یک تکه نان» حول افرادی می‌گردد که جزء خاصان درگاه الهی هستند. زنی به نام عزیز که توانایی خواندن قرآن را نداشته، ادعا می‌کند در امامزاده، سربازی برایش سوره مریم را خوانده و او نیز توانسته ازآن پس قرآن را بیاموزد. کربلایی که حافظ قرآن بوده برای تأیید ادعای عزیز به همراه سربازی که در بین راه دیده بود، عازم امامزاده می‌شود و ... اسماعیل خلج، احمد آقالو، گلاب آدینه، رضا کیانیان، هومن سیدی و مریم بوبانی در فیلم سینمایی «یک تکه نان» ایفای نقش کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha