تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تولید محتوای رضوی در قزوین
کد خبر: 3758536
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تولید محتوای رضوی در قزوین

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی از سری برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در فضای مجازی تا پانزدهم آبان‌ماه تمدید شد.

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره تولید محتوای رضوی در قزوین

اکبر اسکندرنژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با ایکنا از قزوین، با اعلام تمدید مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره سراسری تولیدات محتوای رضوی تا پانزدهم آبان‌ماه در خصوص اهداف برگزاری جشنواره رضوی اظهار کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با سیره اهل‌بیت(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) در فضای مجازی، تجلیل و تقدیر از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و تولید محتوا با رویکرد ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی مهم‌ترین هدف جشنواره است.
وی افزود: این جشنواره در ۳ بخش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال، تولید محتوای دیجیتال و ایده‌های دیجیتال رضوی برگزار می‌شود و در این فراخوان فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال به‌عنوان یکی از محورهای کلی جشنواره در نظر گرفته‌شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: مجموعه فعالیت‌های فرد یا مؤسسه که در معرفی سیره اهل‌بیت و معصومین به‌خصوص امام رضا(ع) و حوزه‌های مذهبی در شکل و قالب دیجیتال انجام‌شده باشد در این بخش مورد ارزیابی و رقابت قرار خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: از فعالیت‌های دیگر انجام‌شده می‌توان به فعالیت مستمر گروه‌ها، کانال‌های شبکه‌های اجتماعی، فعالیت‌های اجتماعی که در فضای مجازی ساماندهی می‌شوند و مجموعه پایگاه‌های اینترنتی، صفحات پرمخاطب اینستاگرام و فعالیت‌هایی که موضوع رضوی و قالب دیجیتالی داشته باشد اشاره کرد.
اسکندرنژاد اضافه کرد: میزان جذب و اثرگذاری در مخاطب از فاکتورهای اصلی ارزیابی این بخش است.
وی در مورد مقررات شرکت در بخش فعالیت‌های فرهنگی دیجیتال عنوان کرد: نوع فعالیت باید مشخص و با هدف تعیین‌شده و برنامه‌ریزی باشد و اگر فعالیت شامل چند بخش باشد همه بخش‌ها باید پیوسته و دارای یک شخص یا موسسه به‌عنوان صاحب فعالیت باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآور شد: صفحات اینستاگرام، گروه‌ها و کانال‌های تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب که پیشینه فعالیت دارند باید کد شامد (شناسنامه الکترونیکی و محتوای دیجیتال) را داشته باشند که علاقه‌مندان برای دریافت شناسنامه الکترونیکی می‌توانند از طریق سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشانی www.samandehi.ir اقدام کنند.
وی اضافه کرد: اثر و اجزای به‌کاررفته در آن نباید مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملّی و دینی و امنیت ملّی جمهوری اسلامی ایران باشد.
اسکندرنژاد یادآور شد: در بخش تولید محتوای دیجیتال هرگونه محتوای مرتبط با سیره و آموزه‌های رضوی و ارزش‌های اسلامی که توسط ابزارهای دیجیتال ارائه یا تولیدشده باشد شامل می‌شود.
وی بیان کرد: همچنین تولیداتی مانند بازی‌های رایانه‌ای، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و همراه، انیمیشن و کلیپ‌های تصویری کوتاه با زمان حداکثر ۶۰ ثانیه، موشن گرافیک، اینفوگرافیک، پایگاه‌های اینترنتی و وب سایت‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و واقعیت مجازی و واقعیت افزوده که در بستر دیجیتالی تهیه و منتشر می‌شوند همگی می‌توانند در این بخش حضورداشته باشند.

مقررات شرکت در بخش تولید محتوای دیجیتال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: مراحل تولید و یا انتشار اثر حتماً باید از طریق ابزارهای دیجیتال صورت گیرد و محتواهای دیجیتال شرکت داده‌شده در جشنواره در ابعاد فنی(تکنیک‌های پیاده‌سازی)، تأثیرگذاری روی مخاطب و غنای محتوایی مورد داوری قرار خواهد گرفت.
به‌گفته وی، اجزای به‌کاررفته در اثر نباید مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش‌های ملّی و دینی و امنیت ملّی جمهوری اسلامی ایران باشد و ایده‌های دیجیتال رضوی این بخش به‌منظور حمایت از ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه تولید و فعالیت‌های دیجیتال تأثیرگذار با موضوع رضوی ایجادشده باشد.
اسکندرنژاد خاطرنشان کرد: از علاقه‌مندان و صاحبان ایده دعوت می‌شود طرح خود را در زمینه‌های نرم‌افزارهای تلفن همراه، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، شبکه‌های اجتماعی و دیگر فعالیت‌های دیجیتالی با موضوع رضوی ارائه کنند.
وی ابراز کرد: طرح‌های دریافتی توسط دبیرخانه جشنواره در بخشی جداگانه داوری شده و به ایده‌هایی که خلاقانه، تأثیرگذار و قابل‌اجرا باشد جوایزی اهدا می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در مورد شرایط شرکت در بخش ایده‌های دیجیتالی رضوی عنوان کرد: شکل و قالب طرح‌های ارسالی باید حداقل شامل بخش‌های مقدمه، ضرورت و اهمیت اجرای پروژه، طرح پروژه، شناسایی و بیان پروژه، اهداف، روش اجرا، بودجه‌بندی و خدمات باشد.
وی گفت: متقاضیان می‌توانند طرح و ایده‌های دیجیتالی رضوی خود را در قالب‌های اعلام‌ شده از طریق تارنمای شمس توس بنشانی portal.shamstoos.ir و وب‌سایت(ghazvin.shamstoos.ir) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
اسکندرنژاد در خصوص جوایز منتخبین هم اعلام کرد: در هر بخش به نفرات اول تا سوم جوایزی داده می‌شود که رتبه اول: تندیس جشنواره به همراه، لوح تقدیر و ۳۰ میلیون ریال وجه نقد، رتبه دوم لوح تقدیر و ۲۵ میلیون ریال وجه نقد و رتبه سوم لوح تقدیر به همراه ۱۵ میلیون ریال وجه نقد است.

انتهای پیام

captcha