اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان
کد خبر: 3758544
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹

اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان

گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان گفت: اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم از امروز سه‌شنبه اول آبان‌ماه در یکهزار و ۳۳۲ پایگاه ثابت و ۷۲ پایگاه سیار استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، غلامحسین رنجبر، مدیر کل بهزیستی هرمزگان اول آبان‌ماه در آیین نمادین آغاز این طرح در مهدکودک مدادرنگی بندرعباس تصریح کرد: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع درمان نشود فرد را از یک چشم بسیار کم بینا یا نابینا می‌کند، ولی با تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان است.
وی افزود: سن طلایی درمان تنبلی چشم در سه یا پنج سالگی است و اگر به موقع درمان نشود فرد را دچار کم بینایی و یا نابینایی می‌کند.
وی بیان کرد: سال گذشته ۷۱ هزار و ۶۹۰ کودک در هرمزگان تحت پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند و امسال پیش‌بینی می‌شود ۱۲۸ هزار کودک تحت پوشش طرح قرار گیرند.
مدیر کل بهزیستی هرمزگان اظهار کرد: سال گذشته دو هزار و ۲۷۶ کودک دارای اختلال بینایی از جمله تنبلی چشم، عیوب انکساری، انحراف چشم و سایر بیماری‌های چشمی شناسائی شدند.
وی اضافه کرد: به ۶۱۸ کودک، کمک هزینه معاینات تخصصی و بینایی سنجی، به ۳۰۸ کودک نیازمند، کمک هزینه خریدعینک و به ۷ کودک کمک هزینه عمل جراحی پرداخت شد.
رنجبر اضافه کرد: معاینه چشم در مرحله اول توسط مربیان، معلمان و بهورزان آموزش دیده انجام می‌شود و در مرحله بعد موارد مشکوک به بینایی سنجی معرفی شده و در صورت نیاز به معاینه تخصصی به چشم پزشک ارجاع داده می‌شود.
وی ادامه داد: با هدف نهادینه شدن برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و افزایش میزان دسترسی جمعیت تحت پوشش به خدمات غربالگری در طول سال، اداره کل بهزیستی اقدام به استقرار ۲۱ پایگاه دائمی و غیر دائم سنجش بینائی در استان کرده است.
یادآور می‌شود، مراسم نمادین آغاز به کار طرح پیشگیری از تنبلی چشم در استان با حضور مدیر کل، معاونین و مسئولان بهزیستی، رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی، معاونت آموزش ابتدایی آموزش وپرورش و نمایندگان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و مرکزبهداشت شهرستان بندرعباس برگزار شد.
انتهای پیام.

captcha