اجرای طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم کرمانشاه
کد خبر: 3758610
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳

اجرای طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم کرمانشاه

گروه اجتماعی ـ معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از اجرای ۱۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم استان خبر داد.

اجرای طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، رشید جلیلیان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) استان کرمانشاه امروز، 2 آبان‌ماه در جلسه‌ای با اشاره به اعتبار 170 میلیارد تومانی برای اجرای شش تا هفت هزار طرح اشتغال ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد، گفت: 960 میلیارد ریال از محل اعتبارات توسعه روستایی، 450 میلیارد ریال از محل تبصره 16 قانون بودجه و باقیمانده از محل منابع داخلی کمیته امداد است.
وی افزود: اولویت اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی در مناطق محروم روستایی استان است و 1100 طرح اشتغال‌زایی با 210 میلیارد ریال اعتبار در زمینه‌های خدمات، کشاورزی، دامپروری، صنفی و صنعتی به مرحله اجرا رسیده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان کرمانشاه به آموزش‌های مهارت‌آموزی به مددجویان اشاره و اظهار کرد: بیش از 1600 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند و از این تعداد 953 نفر مرد و 668 نفر زنان سرپرست خانوار بودند.
جلیلیان به طرح‌های تشویقی ویژه کارفرمایان نیز اشاره و عنوان کرد: بسته‌های تشویقی برای کارفرمایان در کارخانه‌جات، کارگاه‌ها و اصناف در صورت به‌کارگیری مددجویان متقاضی شغل در نظر گرفته می‌شود و به اینگونه که علاوه بر معافیت دوساله از پرداخت حق بیمه نیروی کار به ازای هر مددجوی به کارگیری شده از تسهیلات 20 میلیون تومانی برخوردار خواهند شد.
وی اظهار کرد: این طرح مورد استقبال کارفرمایان قرار گرفته و طرح تشویقی کارفرمایان از اواخر سال قبل در سطح استان اجرایی شد و تاکنون 50 کارفرما برای به کارگیری مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمانشاه ثبت‌نام کرده‌اند.
انتهای پیام

captcha