چاپ قرآن در مدینه به تفکیک قاره
کد خبر: 3758648
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

چاپ قرآن در مدینه به تفکیک قاره

گروه بین‌الملل ـ مجمع چاپ قرآن «ملک فهد» در مدینه منوره فعالیت‌های زیادی برای چاپ و نشر قرآن انجام داده و تاکنون ترجمه‌های متعددی را از قرآن‌ به زبان‌های مختلف و رایج در قاره‌های جهان به چاپ رسانده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «al-jazirahonline»؛ محمد سالم بن شدید العوفی، دبیر کل مجمع چاپ قرآن «ملک فهد» در مدینه، اظهار کرد: این مجمع یکی از مراکز مهم در حفظ و چاپ و نشر قرآن در بین مسلمانان در نقاط مختلف جهان به شمار می‌‌رود.
 
محمد سالم بن شدید العوفی با اشاره به چاپ 18 میلیون نسخه قرآن کریم با حمایت وزارت ارشاد عربستان در این مجمع در کمتر از یک سال، گفت: همچنین در مقایسه با سال‌هایی که این مجمع را بخش خصوصی اداره می‌کرد چاپ قرآن 100 درصد افزایش داشته و هزینه‌های چاپ در برخی موارد به کمتر از نصف کاهش یافته است.
 
وی افزود: این مجمع همچنین ترجمه‌ قرآن را به 74 زبان‌ مختلف چاپ کرده است و از این تعداد 39 زبان به قاره آسیا، 16 زبان به قاره اروپا و 19 زبان به قاره آفریقا تعلق دارد.
 
همچنین العوفی گفت: این ترجمه‌ها را سخنوران همان زبان و کسانی که با زبان عربی و علوم اسلامی آشنایی دارند انجام داده‌اند و بین مسلمانان نقاط مختلف جهان توزیع شده است.
 
وی یادآور شد: این مجمع از زمان بازگشایی آن در سال 1405هـ ق تا سال 1439هـ ق اقدام به توزیع 310 میلیون و 654 هزار و 488 نسخه قرآن کرده است.
 
انتهای پیام
 
captcha