ایجاد مرکز کارآفرینی ویژه زنان متجاهر بازپروری شده
کد خبر: 3758711
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲

ایجاد مرکز کارآفرینی ویژه زنان متجاهر بازپروری شده

گروه اجتماعی ـ مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان این‌که اگر زنان متجاهر پس از بازپروری و اخذ خدمات روانشناسی رها شوند قطعاً توفیقی در امر مبارزه با این پدیده نخواهیم داشت، گفت: نیاز است بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تحت عنوان کارآفرینی ایجاد کنند تا این افراد پش از حرفه‌آموزی به شغلی جهت درآمدزایی خود مشغول شوند.

پ

به گزارش ایکنا از لرستان، ناهید پرویزپور، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان چهارشنبه، دوم آبان در شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، اظهار کرد: مرکز ماده 16 مخصوص نگهداری از زنان متجاهر مکان نامناسبی است و فضای فیزیکی آن‌جا جای سوال دارد.
وی با بیان این‌که مکانی که زنان معتاد متجاهر در آن‌جا نگهداری می‌شوند بسیار نامناسب است، تصریح کرد: باید نظارت‌ها به‌گونه‌ای باشند که استانداردهای موردنیاز لحاظ شود.
پرویزپور افزود: سؤالی که در مورد مرکز نگهداری ماده 16 وجود دارد این است که وضعیت افراد بعد از بازپروری چه می‌شود؟ و چنان‌چه این افراد پس از بازپروری و اخذ خدمات روانشناسی رها شوند قطعاً توفیقی در امر مبارزه با این پدیده نخواهیم داشت.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: حتی زنانی که در مرکز ماده 16 خرم‌آباد نگهداری می‌شوند دارای فرزند هستند.
وی تاکید کرد: نیاز است بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی تحت عنوان کارآفرینی ایجاد کنند تا این افراد پش از حرفه‌آموزی به شغلی جهت درآمدزایی خود مشغول شوند.
در ادامه این جلسه حسن شجاعی، کارشناس علوم پزشکی لرستان گفت: مواد مخدر یکی از موضوعات پر چالش جامعه ماست که مرجع تخصصی در نگهداری معتادان متجاهر بهزیستی است.
وی اضافه کرد: قرار نیست یک معتاد را سه ماه بگیریم و سپس رهایش کنیم بلکه باید کمک حال بهزیستی باشیم تا به اهداف خود برسیم.
شجاعی بیان کرد: خوشبختانه وضعیت درمان معتادان متجاهر در استان نسبت به سایر استان‌ها بهتر است.

انتهای پیام

captcha