تلاش سازمان بهزیستی در راستانی توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته
کد خبر: 3758712
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴

تلاش سازمان بهزیستی در راستانی توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته

گروه اجتماعی ـ معاون سازمان بهزیستی لرستان با بیان این‌که ظرفیت مرکز ماده 16 به‌صورت اسمی 200 نفر بوده در حالی‌که اعتباراتی را که به ما دادند در قالب 134 نفر خواهد بود، اظهارکرد: هدف بهزیستی توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته است.

 ب

به گزارش ایکنا از لرستان، ابتسام داشی، معاون پیشگیری سازمان بهزیستی لرستان چهارشنبه، دوم آبان در شورای مبارزه با مواد مخدر استان لرستان، اظهار کرد: قریب به یک سال است که مرکز ماده 16 به بهزیستی تحویل داده شده و در مدت شش ماه گذشته 405 نفر در این مرکز نگهداری شده‌اند.
وی گفت: خوشبختانه در طی این مدت 10 نفر از افرادی که در این مرکز نگهداری می‌شدند و در مرحله( آخر خطی) بودند بهبود یافتند و در مرکز «تی سی» ما مستقر شدند.
داشی افزود: از این افراد چهار نفر توانستند شاغل شوند و همچنین 14 نفر از افرادی که در مرکز ماده 16 مقیم هستند از روش پرهیزمدار نه متادون‌درمانی تحت مراقبت هستند.
معاون پیشگیری بهزیستی لرستان بیان کرد: در شهریورماه بالغ‌بر 150 نفر معتاد متجاهر را پذیرش داشتیم که از این تعداد 57 نفر شرایط غربال را نداشتند.

وی افزود:همچنین 40 نفر از این افراد از پذیرش و گردونه درمان ما خارج و از حمایت خانواده برخوردار شدند، هفت نفر تست منفی، 4 نفر کهولت سن و 6 نفر دارای بیماری عفونی بودند.
داشی با بیان این‌که شهرداری و ناجا گلایه‌مند هستند که چرا افراد را به مرکز ماده 16 معرفی می‌کنیم اما برخی از آن‌ها غربال نمی‌شوند، عنوان کرد: در شرایط ماده 15 دستورالعمل‌ها و محدودیت‌هایی برایمان ایجاد شده که بر اساس آن تصمیم گرفته شد خانواده‌های بی‌بضاعت که تمایل به درمان فرزند خود دارند و فرزندشان حداقل سه دوره درمان اقامتی را گذراندن اما بضاعت مالی ندارند را با حکم دادستان به مرکز ماده 16 می‌فرستیم تا از امکانات آنجا استفاده کنند و این مهم در راستای کمک به مشکلات جامعه بوده است.
معاون پیشگیری بهزیستی لرستان بیان کرد: دستورالعمل‌های ما محدود است چراکه ما محل نگهداری هستیم نه درمان و نیاز است همان‌گونه که شهرداری و ناجا معتادین متجاهر را از شهرستان‌ها جمع‌آوری و به مرکز استان می‌آروند هنگام ترخیص آنان را به شهرستان خود منتقل کنند تا ما مشکل تجمعی معتادان کارتن‌خواب در مرکز استان را نداشته باشیم.
وی با بیان این‌که ظرفیت مرکز ماده 16 به صورت اسمی 200 نفر بوده در حالی‌که اعتباراتی را که به ما دادند در قالب 134 نفر خواهد بود، تصریح کرد: هدف بهزیستی توانمندسازی و ایجاد اشتغال برای معتادین بهبود یافته است.
داشی گفت: مشکل اصلی این‌جاست که پس از غربالگری آن‌هایی که محدودیت پذیرش داریم و خانواده دارند را به خانواده‌شان تحویل می‌دهیم و کسانی‌که کسی را ندارند رها می‌شوند.
معاون پیشگیری بهزیستی لرستان با بیان این‌که ما نمی‌توانیم کسانی را که خارج از ساختار غربال هستند وارد سیستم کنیم، عنوان کرد: شهریور گذشته 73 نفر در خرم‌آباد، 52 نفر از بروجرد، 9 از دورود و 10 نفر از ازنا را پذیرش کردیم.

انتهای پیام

captcha