نیاز امروز جامعه امر به معروف است
کد خبر: 3758715
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱
رمضانی‌پور:

نیاز امروز جامعه امر به معروف است

گروه اجتماعی - امام جمعه رفسنجان گفت: امروز نیاز جامعه امر به معروف است و امر به معروف جبران نهی از منکر را هم خواهد کرد اگر فضایل و خوبی‌های کار خوب را بر زبان جاری کنیم نقطه مقابل آن که منکر است و به تدریج از جامعه ریشه‌کن خواهد شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور، امام جمعه رفسنجان دیروز چهارشنبه، 2 آبان در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به موضوع کمرنگ‌شدن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: در قرآن کریم به همه ما تأکید و امر شده که به فریضتین اهتمام ورزیم اما جای تأسف دارد که به این واجب در جامعه توجهی نمی‌شود.
وی افزود: بعضا به مستحبات اهمیت داده می‌شود و در حد واجب به آن می‌پردازند اما به واجبی که قوام دیگر واجبات است، اهمیت داده نمی‌شود.
امام جمعه رفسنجان بی‌تفاوتی مردم به امر به معروف و نهی از منکر را علت کمرنگ شدن آن دانست و بیان کرد: گاهی تفاوتی و اهمیتی نسبت به منکر از مردم نشان داده نمی‌شود و فکر می‌کنند اگر بخواهند در رابطه با نهی از منکر ورود کنند شاید به شأن و شخصیت‌ یا جایگاه‌شان جسارت یا توهین شود.
حجت‌الاسلام رمضانی‌پور تصریح کرد: در فضاهای عمومی، اماکن مانند ایستگاه‌های راه‌آهن، پایانه‌های مسافربری، پارک‌ها و بعضی مدارس اهتمام جدی نسبت به اقامه امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد که ترس هم می‌تواند یکی از علل آن باشد بنابراین انگیزه‌ای در این رابطه وجود ندارد.
امام جمعه رفسنجان با تأکید بر اینکه شایسته است همه ما نسبت به فریضتین ورود کنیم و اگر بخواهیم با جدیت این کار را انجام دهیم محقق می‌شود، اظهارکرد: امروز نیاز جامعه امر به معروف است و امر به معروف جبران نهی از منکر را هم خواهد کرد اگر فضایل و خوبی‌های کار خوب را بر زبان جاری کنیم نقطه مقابل آن که منکر است و به تدریج از جامعه ریشه‌کن خواهد شد.
وی با اشاره به آثار و پیامدهای فراموشی امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد: آبادانی شهرها از بین می‌رود و برکات آسمان و زمین بر روی مردم بسته و موجب کوتاه شدن عمر انسان‌ها و کم‌شدن رزق و روزی می‌شود.
انتهای پیام

captcha