قرآن نسخه بی‌بدیل نجات بشری و هدایت‌گر انسان است
کد خبر: 3758763
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

قرآن نسخه بی‌بدیل نجات بشری و هدایت‌گر انسان است

گروه معارف- رئیس‌کل دادگستری استان قزوین گفت: بدون شک قرآن نسخه بی‌بدیل نجات بشری و هدایت‌گر انسان است زیرا در تمامی زمینه‌های زندگی بشری اعم از اقتصادی، اجتماعی، فردی و خانوادگی راهگشا است و انسان اگر بخواهد به سعادت دنیوی و اخروی برسد باید به قرآن برگردد.

قرآن نسخه بی‌بدیل نجات بشری و هدایت‌گر انسان است

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورالله قدرتی عصر دیروز ۲ آبان در اولین نشست با بانوان شاغل در دادگستری استان که در سالن عدالت دادگستری کل برگزار شد، اظهار کرد: انسان ذاتاً خیرخواه است و از نیکی، خوبی، سعادت و ارزش‌های اخلاقی خشنود می‌شود و فطرتاً خواهان رستگاری است.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین افزود: بدون شک قرآن نسخه بی‌بدیل نجات بشری و هدایت‌گر انسان است زیرا در تمامی زمینه‌های زندگی بشری اعم از اقتصادی، اجتماعی، فردی و خانوادگی راهگشا است و انسان اگر بخواهد به سعادت دنیوی و اخروی برسد باید به قرآن برگردد.
مقام ارشد قضایی استان تصریح کرد: اگر ما خودمان را به قرآن و معارف دینی عرضه نکنیم و به این باور نرسیم که صلاح و سداد ما هم در زندگی فردی و هم در زندگی خانوادگی و اجتماعی در توجه به قرآن و آموزه‌های دینی است یقیناً دچار خسران شده‌ایم.
وی تأکید کرد: کار فرهنگی یک کار زمان‌بر است و نیاز به صبر و حوصله دارد و ما باید به دنبال این باشیم که با کار فرهنگی باورهای دینی و آموزه‌های اسلامی که برگرفته از قرآن کریم و اهل‌بیت است در بین جامعه و خصوصاً نسل جوان تعمیق دهیم زیرا خصوصیات اخلاقی و رفتاری افراد متفاوت است و باید با انجام کار طولانی به‌دنبال رسیدن به اهداف باشیم چراکه کار مقطعی، بی‌‌نتیجه است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قدرتی با اشاره به این که زنان در هدایت خانواده، جامعه و محیط کار نقش بسزایی دارند، خاطرنشان کرد: زنان نیمی از جمعیت کشور ما را تشکیل می‌دهند به همین خاطر زنان را باید مربیان جامعه و تربیت‌کنندگان مردان و نسل‌های آینده بدانیم.
این مقام قضایی استان عنوان کرد: زنان موتورمحرک جامعه هستند و آنجایی که جامعه دچارغفلت شد بی‌شک زنان جامعه از وظایف خودغافل شده‌اند و زنان باید به این باوربرسند که نقش آنان در سرنوشت جامعه اسلامی بسیار تأثیرگذار است.
رئیس‌کل دادگستری قزوین در ادامه یادآور شد: حجاب قبل از اسلام نیز دارای ارزش بوده و در قرآن کریم خداوند در چندین آیه به حفظ حجاب اشاره فرموده است و اگر ما گوهر حجاب و عفاف را گرامی بداریم از خطا و لغزش مصون خواهیم بود.
وی تأکید کرد: باید مراقب باشیم که بدحجابی جای حجاب را در جامعه نگیرد و خدا نکند که غفلت کنیم تا حجاب مورد غفلت قرار گیرد چون حجاب همانند صدفی است که از عفت نگهداری می‌کند و با حجاب شخصیت زن یک شخصیت والا خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی به اهداف شوم دشمنان اسلام اشاره کرد و افزود: تمام تلاش استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی برای نابود و متزلزل کردن بنیان و کانون‌ گرم خانواده است و لازم است که ما به این موضوع آگاه باشیم و نقش زنان در خانواده به عنوان رکن اصلی در خنثی کردن این هدف شوم دشمن بسیار حائز اهمیت است.
وی یادآور شد: زندگی ما باید بر پایه زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه(س) بنا شود زیرا پیوند آنان یک پیوند معمولی نبود بلكه در حقيقت بزرگ‌ترين كلاس تربيتی در اسلام بود و رفتار و برخورد این دو با یکدیگر و امر شوهرداری درس بزرگی برای زنان امت اسلامی است.
رئیس‌کل دادگستری استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: زنان به خاطر روحیه ظریفی که دارند قطعاً معارف اسلامی و آموزه‌های دینی در آنان اثرگذارتر است از این رو با بهره‌گیری از این معارف می‌توانند در جهت تحقق عدالت اجتماعی گام‌های اثرگذاری بردارند و بانوان شاغل در دادگستری به خاطر داشتن همین روحیه می‌توانند در جهت احقاق حق و ایجاد صلح و سازش میان افراد جامعه تأثیر بسزایی داشته باشند.

انتهای پیام

captcha