رفع خلاهای قانونی حضور بانوان در عرصه دریانوردی
کد خبر: 3758764
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴

رفع خلاهای قانونی حضور بانوان در عرصه دریانوردی

کروه اجنماعی - مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اعلام خبر صدور دستورالعمل آموزش مهمانداران از سوی سازمان بنادر و اعطای گواهینامه تخصصی به آنان، اعلام کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در استان هرمزگان و رفع خلاهای قانونی، از حضور بانوان در عرصه دریانوردی و صنعت سفر‌های دریایی گره گشایی شد.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر پنج شنبه ۳ مهرماه با بیان اینکه ۵۰ درصد از حجم تردد‌های دریایی در بنادر مسافری استان هرمزگان به جامعه زنان اختصاص دارد، گفت: این موضوع، زمینه ساز تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعه اداره بنادر و دریانوردی برای اجرایی کردن ایده حضور بانوان مهماندار در شناور‌های مسافری مرکز این استان به منظور ارائه خدمات بهتر و تکمیلی به مسافران شد.
وی افزود: از اول فروردین ۱۳۹۶ تاکنون، حدود ۵۰ نفر بانوی مهماندار در دو مرحله فعالیت رسمی خود را در مسیر‌های دریایی بین بنادر مسافری شهید حقانی بندرعباس، شهید ذاکری قشم و هرمز آغاز کرده اند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به اینکه تا پیش از این استانداردی برای حضور بانوان مهماندار در شناور‌های دریایی وجود نداشت، افزود: با پیگیری این بندر و همکاری موسسات آموزشی که در زمینه دریانوردی و گردشگری فعالیت داشتند و با استفاده از تجارب اساتید این حوزه، بانوان متقاضی، آموزش‌های لازم را فرا گرفته و به عنوان مهماندار جذب شدند.
وی با بیان این مطلب که خدمه شناور‌های مسافری بایستی حداقل دوره‌های چهارگانه ایمنی و ملوانی را بگذرانند، تصریح کرد: بانوان مهماندار علاوه بر گذراندن این دوره‌ها، دوره‌های آموزش گردشگری را نیز گذارنده‌اند.
محمدحسینی خلاء وجود گواهینامه‌های استاندارد برای فعالیت این مهمانداران را یکی از کاستی‌های این حوزه دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه این موضوع برای اولین بار در کشور، توسط مجموعه اداره بنادر و دریانوردی استان مطرح و اجرایی شده بود؛ پیگیری‌های لازم برای صدور دستورالعملی در قالب یک دوره آموزشی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی کشور نیز صورت گرفت که دستاوردی بزرگ برای گره گشایی از حضور بانوان در صنعت سفر‌های دریایی محسوب می‌شود.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بانوان مهماندار با گذراندن این دوره، به عنوان افراد دارای جایگاه قانونی مشخص و با اخذ گواهینامه از اداره استاندارد‌ها و گواهینامه‌های دریانوردی سازمان بنادر، به فعالیت خود بر روی شناور‌های مسافری ادامه می‌دهند.
وی در پایان گفت: دستورالعمل جدید در قالب یک دوره تکمیلی برای مهمانداران اجرایی می‌شود که منجر به ارائه خدمات تکمیلی به مسافران و گردشگران دریایی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha