خادم الحسین عراقی از خدمت به زوار می‌گوید/ روشن نگهداشتن چراغ موکب پس از پدر
کد خبر: 3758780
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
در گفت‌و‌گو با ایکنا؛

خادم الحسین عراقی از خدمت به زوار می‌گوید/ روشن نگهداشتن چراغ موکب پس از پدر

گروه بین‌الملل ـ ولید الفیاض، مسئول موکب حسینیه «ثقلین» عراق، خدمت‌رسانی به زائران در «طریق الحسین» را افتخاری بزرگ می‌دانم و می‌گوید: پس از مرگ پدر خدمت‌‌رسانی به زوار را در این موکب ادامه داده‌ام.

خادم الحسین عراقی از خدمت به زوار می‌گوید/ روشن نگهداشتن چراغ موکب پس از پدربه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا به عراق؛ موکب حسینیه «ثقلین» در جاده نجف به کربلا (طریق الحسین) و در حوالی عمود ۳۴۰ قرار دارد.

ولید الفیاض، خادم الحسین، جوانی است که پس از مرگ پدر، چراغ موکب را روشن نگه داشته است و خدمت‌رسانی به زائران را ادامه می‌دهد.

الفیاض در گفت وگو با ایکنا  با اشاره به سال تأسیس این موکب و مدت زمان خدمت‌رسانی به زوار حسینی، اظهار کرد: این موکب را در سال ۲۰۱۰ میلادی مرحوم پدرم با هدف خدمت‌رسانی به زائران حسینی راه‌اندازی کرد.

وی در ادامه خدمت‌رسانی به زوار را افتخاری بزرگ دانست و افزود: قیام امام حسین(ع) نهضت بزرگی است، چراکه ایشان هر چه داشت برای احیای دین اسلام فدا کرد.

میزبانی در شش سالن
این جوان عراقی درباره ظرفیت موکب حسینیه ثقلین گفت: این موکب دارای شش سالن و هر سالن با ظرفیت ۷۵ نفر است و تعدادی از این سالن‌ها به بانوان اختصاص دارد.

حکایت مسئول موکبی که دلتنگ خدمت رسانی در طریق الحسین می‌شود

ولید الفیاض بیان کرد: با توجه به نزدیکی موکب به شهر نجف، هر ساله خدمت‌رسانی به زوار را از هفتم صفر آغاز می‌کنیم و این خدمت‌رسانی تا ۱۹ صفر یعنی یک روز مانده به اربعین ادامه دارد.

وی در ادامه به حضور پرشور طرفداران مذاهب و ادیان مختلف در راهپیمایی عظیم اربعین اشاره و تأکید کرد: این راهپیمایی نقش مهمی در خنثی کردن توطئه دشمنان به منظور ایجاد تفرقه میان مردم ایران و عراق دارد، چراکه همه شیعه امام علی(ع) هستیم و شایعات اخیر فقط حرکتی برای فتنه‌انگیزی میان شیعیان دو این کشور بود.

دلتنگ خدمت به زوار می‌شوم
مسئول موکب حسینیه ثقلین در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه از خدمت‌رسانی به زائران خسته نمی‌شود، گفت: این روزها ایام مبارکی است که احساس خستگی نمی‌کنم و دلتنگ خدمت‌رسانی به زوار می‌شوم.

وی تصریح کرد: در این موکب حدود ۵۰ نفر کار می‌کنند که در بخش‌های مختلف از جمله نظافت، پخت‌وپز و پذیرایی از زائران مشغول هستند.

خادم الحسین عراقی از خدمت به زوار می‌گوید/ روشن نگهداشتن چراغ موکب پس از پدر

الفیاض در ادامه افزود: هیچ‌گونه کمک دولتی دریافت نمی‌کنیم. البته پیشنهادی نیز در این زمینه وجود ندارد و دولت بیشتر مسئول تأمین امنیت زوار و نظافت خیابان است و مواکب با هزینه شخصی خدمت‌رسانی به زوار را برعهده دارند.

این خادم الحسین عراقی از زائران خواست که در کنار پیاده‌روی اربعین آراسته به اخلاق و آداب حسینی باشند و از اسراف خودداری و سعی کنند مسیر طریق الحسین را پاکیزه نگه دارند.

حکایت مسئول موکبی که دلتنگ خدمت رسانی در طریق الحسین می‌شود

وی در پایان گفت: برخی مواقع مشاهده می‌شود که زائران بیش از حد نیاز غذای نذری می‌گیرند و باقیمانده را در مسیر قرار می‌دهند که این امر وجهه خوبی ندارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha