اربعین؛ کانون دیپلماسی فرهنگی و اسلامی/ ظرف وجودی خود را از تقوا پر کنیم
کد خبر: 3758931
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴

اربعین؛ کانون دیپلماسی فرهنگی و اسلامی/ ظرف وجودی خود را از تقوا پر کنیم

گروه سیاست و اقتصاد - آیت‌الله علما اظهار کرد: اربعین کانون دیپلماسی فرهنگی، اسلامی و اعتقادی برای تمام اقشار و آحاد جامعه است.

اربعین کانون دیپلماسی فرهنگی و اسلامی برای آحاد جامعه است

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به ایام اربعین حسینی(ع) به روایتی از امام صادق(ع) درخصوص زیارت بارگاه سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: ائمه اطهار(ع) همواره بر زیارت معروف تأکید داشتند.
وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) هر چه داشتند در طبق اخلاص نهادند، افزود: اصرار بر زیارت آگاهانه مایه کمال و نوعی عبادت است و سبب تقرب به خداوند می‌شود و این زیارت انسان را به اوج کمال می‌رساند. پس بنابر آنچه که یاد شد سعی کنیم ظرف وجودی خود را از تقوا پر کنیم.
امام جمعه کرمانشاه به 4 آبان‌ماه روز افشاگری و اعتراض امام خمینی(ره) در واکنش به پذیرش قانون کاپیتولاسیون اشاره و عنوان کرد: این امر در نهایت منجر به تبعید ایشان به ترکیه، عراق و پاریس شد.
اربعین رمز جاودانه عاشورا
وی به 7 آبان و هفته کتابخوانی نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به کم بودن سرانه مطالعه در کشور باید فضایی فراهم شود تا فرزندان به مطالعه عادت و همگی در مسیر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گام برداریم.
امام جمعه کرمانشاه با یادآوری 8 آبان سالروز شهادت محمدحسین فهمیده افزود: امام(ره) در مورد این شهید فرمودند که رهبر من این نوجوان 13 ساله است.
آیت‌الله علما به یاوه‎‌گویی رئیس جمهور آمریکا برای دور دوم تحریم‌ها در روز 13 آبان‌ماه اشاره و اظهار کرد: ترامپ هرچه توانسته انجام داده است.
نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با یادآوری 8 آبان و روز اربعین حسینی(ع) عنوان کرد: مقام معظم رهبری اربعین را یک دانشگاه می‌دانند و اگر تمام ثروت‌ها و قدرت‌های جهان روی هم جمع شوند هرگز چنین اجتماع بزرگی در دنیا تشکیل نمی‌شود.
وی گفت: مقام معظم رهبری اربعین را جزء شعائر دینی دانسته‌اند، اربعین رمز جاودانه عاشورا است و برخلاف تلاش‌های دشمنان برای تفرقه‌افکنی بین عراق و ایران اربعین نماد اتحاد است.
امام جمعه کرمانشاه اربعین را کانون دیپلماسی فرهنگی، اسلامی و اعتقادی برای تمام اقشار و آحاد جامعه دانست و افزود: این امر نشان می‌دهد که اسلام چه قدرتی دارد.
انتهای پیام

captcha