«استراحه القرآنیه»؛ میعادگاه قرآنی زائران پیاده اربعین در عراق
کد خبر: 3759002
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

«استراحه القرآنیه»؛ میعادگاه قرآنی زائران پیاده اربعین در عراق

گروه فعالیت‌های قرآنی - برپایی موکب‌های قرآنی با عنوان «استراحه القرآنیه» زمینه آموزش‌های کوتاه به زائران پیاده اربعین در کشور عراق را فراهم کرده است.

«استراحه القرآنیه»؛ میعادگاه قرآنی زائران پیاده اربعین در عراقمالک قانم‌الشمری، یکی از قاریان و مدرسان موکب‌های «استراحه القرآنیه»، در عراق در گفت‌و‌گو با خبرنگار اعزامی ایکنا از خراسان رضوی به عتبات عالیات  بیان کرد: خیمه‌هایی که با عنوان استراحه القرآنیه در مسیر زائران پیاده برپا شده کار تحصیح قرائت نماز و روخوانی قرآن زائران عراقی و غیرعراقی را برعهده دارند.

وی افزود: این اماکن موقت قرآنی به پیشنهاد آستان مقدس حضرت علی(ع) در ایام پیاده‌روی مردم شهر کربلا در مسیرهای مختلف و در مجاورت موکب‌های رفاهی و خدماتی برپا می‌شود.

قانم‌الشمری ادامه داد: بیش از ۲۰۰ موکب قرآنی در مسیرها و شهرهای عراق بنا شده است که در 113 موکب آموزش قرآن به آقایان و در بقیه آن‌ها آموزش به بانوان انجام می‌شود.
«استراحه القرآنیه»؛ میعادگاه قرآنی زائران پیاده اربعین در عراق
وی با بیان اینکه این طرح به پیشنهاد آستان مقدس حضرت علی(ع) و با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های قرآنی عراق پیگیری می‌شود، اظهار کرد: در هریک از این موکب‌ها قاریان عراقی مستقر می‌شوند و آموزش رایگان به قرآن‌آموزان را برعهده می‌گیرند.

این قاری ادامه داد: علاوه بر آموزش و تصحیح اشتباهات قرائت زائران، مسابقات و برنامه‌های قرآنی را نیز برگزار کردیم و جوایزی هم اهدا می‌شود.

قانم‌الشمری افزود: هر روز حدود ۷ قاری و مدرس قرآن در هریک از موکب‌های مشخص به فعالیت آموزشی و تبلیغی می‌پردازند و به طور معمول بیش از ۱۰۰ نفر قرآن‌آموز به این موکب‌های قرآنی مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مدرسان قرآنی عراق برای شرکت در این طرح آموزشی زائران از هیچ نهادی وجه و حمایت مالی دریافت نمی‌کنند، اظهار کرد: از آستان مقدس علوی تشکر می‌کنیم که با این پیشنهاد زمینه ارائه خدمات قرآنی رایگان به زائران سیدالشهدا(ع) را فراهم کرد.
«استراحه القرآنیه»؛ میعادگاه قرآنی زائران پیاده اربعین در عراق
انتهای پیام

captcha