عاشقی بدون مرز/ تفرقه‌ای که زیر قدم‌های وحدت نابود می‌شود
کد خبر: 3759011
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

عاشقی بدون مرز/ تفرقه‌ای که زیر قدم‌های وحدت نابود می‌شود

گروه معارف - عشق به اباعبدالله الحسین(ع) هر ساله شماری از زائران را به سوی میعادگاه دلدادگی و عشق در کربلای معلی رهنمون می‌سازد و این امر رویای دشمن را برای تفرقه بین مسلمانان به کابوسی بدل می‌کند.

عاشقی بدون مرز/ تفرقه‌ای که زیر قدم‌های وحدت نابود می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، با فرارسیدن اربعین حسینی مرزها میان کشورهای اسلامی شیعه برداشته می‌شود و علاوه بر شیعیان از تمام مذاهب مختلف در کنار همدیگر قرار دارند و فریاد «لبیک یا حسین(ع)» را سر می‌دهند.
راهپیمایی بزرگ اربعین نمادی از قدرت مسلمانان است و نشان دهنده این امر است که مسلمانان از هیچ تهدیدی ترسی ندارند.
امروز غرب و استکبار جهانی بیش از همه از این راهپیمایی بزرگ لطمه خورده است و آمریکا تا مدت‌ها در اغماء ناشی از ضربه اربعین باقی می‌ماند.
حضور بیش از 25 میلیونی شیعیان و شیفتگان اهل بیت(ع) قدرت نرم مسلمانان و به ویژه پیروان این مکتب را به رخ دشمنان می‌کشد و این حضور سبب آشنایی بیشتر افکار عمومی بین‌المللی با ماهیت ظلم‌ستیزی مکتب حسینی می‌شود.
موکب حضرت ابوالفضل(ع) نیز در اولین سال برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی حضور پررنگی در شهر کاظمین دارد.
استقرار موکب دلدادگی در کاظمین
غلامرضا حسین پور، مدیر اجرایی موکب حضرت ابوالفضل(ع) هیئت ابوالفضلی بیرجند درباره خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: موکب حضرت ابوالفضل(ع) از روز بیست و هفتم مهرماه امسال در شهر کاظمین مستقر شده و تا دو روز بعد از اربعین نیز در این شهر حضور دارد.
وی با بیان اینکه این موکب به صورت شبانه روزی صبحانه، ناهار و شام را در میان زائران توزیع می‌کند، تصریح کرد: ۳۸ نفر نیروی مستقر در موکب خدمت‌رسانی به زائران را انجام می‌دهند که از این تعداد ۱۴ نفر در نانوایی و ۲۴ نفر در اسکان و پذیرایی خدمات می‌دهند.
مدیر اجرایی موکب حضرت ابوالفضل(ع) هیأت ابوالفضلی بیرجند با بیان اینکه تمامی امکانات آشپزی و پذیرایی با یک دستگاه تریلی و یک دستگاه ده تن و یک دستگاه خاور از شهرستان بیرجند به شهر کاظمین آورده شده است، خاطرنشان کرد: خدمت‌رسانی به زائران یکی از افتخارات ما در هیئت ابوالفضلی(ع) بیرحند است و این هیأت در هر مکانی که عزاداری بوده حضور فعالی داشته است.
حسین پور این خدمت‌رسانی را مقدس دانست و افزود: اگر حضرت زینب(س) نبودند پیام عاشورا به جهان مخابره نمی‌شد و ما نیز باید هم صدا با حضرت زینب(س) پیام عاشورا را منتقل کنیم.

عاشقی بدون مرز/ تفرقه‌ای که زیر قدم‌های وحدت نابود می‌شود
وی ادامه داد: سنت پیاده‌روی اربعین از چند سال گذشته شکل گرفته و امروز نیز توسعه پیدا کرده است و هر سال بر تعداد زائران اربعین افزوده می‌شود.
مدیر اجرایی موکب حضرت ابوالفضل(ع) هیئت ابوالفضلی بیرجند اظهار کرد: جریان کربلا را حضرت زینب(س) تکمیل کرد و این نقطه بسیار عطفی در کربلا است که حتی یک زن نیز می‌تواند در آن نقش ایفا کند.
حسین‌پور با بیان اینکه خدمت کردن به زائران حسینی ثواب بسیاری دارد، تصریح کرد: برای سال اول و به نیابت از دو هزار شهید خراسان جنوبی در شهر کاظمین حضور داریم و تلاش می‌کنیم تا در راهپیمایی بزرگ اربعین نقشی داشته باشیم.

عاشقی بدون مرز/ تفرقه‌ای که زیر قدم‌های وحدت نابود می‌شود
خدمت 38 عاشق حسینی
محمد فوائدی، مسئول آشپزخانه موکب حضرت ابوالفضل(ع) نیز در گفت‌وگو با ایکنا می‌گوید: به عشق اباعبدالله(ع) فعالیت می‌کنیم و به هیچ عنوان خسته نمی‌شویم.
وی با بیان اینکه تمام کارها به دست امام حسین(ع) درست می‌شود، افزود: در بسیاری از کارها دچار مشکل شدیم اما این مشکلات با کمک امام حسین(ع) به تدریج حل شده است.
مسئول آشپزخانه موکب حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به اینکه در این موکب خدمات صبحانه، ناهار، شام، چای و میان وعده به زائران ارائه می‌‌شود، خاطرنشان کرد: در شبانه روز حدود هفت هزار پرس غذا در بین زائران توزیع می‌شود.
فوائدی از خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی ابراز خوشحالی کرد و یادآور شد: در این موکب ۳۸ نفر از خادمین هیأت ابوالفضلی(ع) بیرجند خدمات دهی می‌کنند.
این راه، پایانی ندارد و هرساله مشتاقان بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند، راهی که عشق، جلودار آن است.

عاشقی بدون مرز/ تفرقه‌ای که زیر قدم‌های وحدت نابود می‌شود
انتهای پیام

captcha