آغاز نشست‌های بین‌المللی بعثه مقام معظم رهبری از امروز در کربلا
کد خبر: 3759022
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

آغاز نشست‌های بین‌المللی بعثه مقام معظم رهبری از امروز در کربلا

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ همایش بین‎‌المللی «اربعین و همگرایی امت اسلامی»، یادواره «شهداء الارهاب»(شهدای ترور)، همایش «اربعین و مسائل جهان اسلام»، نشست هم‌اندیشی «قریب غریب» و همایش بین‌المللی «در جستجوی ظرفیت‌های اربعین» از جمله برنامه‌های ستاد اربعین بعثه مقام معظم رهبری همزمان با ایام اربعین در کربلا است.

ابراهیم ساکی

ابراهیم ساکی، مسئول هماهنگی کاروان نور قرآنی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، با اشاره به همایش‌های بین‌المللی ستاد اربعین بعثه در کربلا گفت: گردهمایی‌ها و نشست‌های علمی تخصصی این ستاد از امروز شنبه 5 آبان به مدت سه روز در هتل «علی‌الدُّر» در کربلای معلی آغاز شده است.

وی گفت: امروز همایش بین‎‌المللی «اربعین و همگرایی امت اسلامی» با حضور مهمان‌هایی از کشورهای اسلامی برگزار شد. بعدازظهر امروز نیز یادواره‌ای مشترک بین ایران و عراق با عنوان «شهداء الارهاب»(شهدای ترور) برگزار می‌شود. این یادواره بزرگداشت شهدای حله و همچنین شهدایی است که در راه زیارت امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.

ساکی افزود: فردا یکشنبه، 6 آبان‌ماه نیز یک همایش بین‌المللی با نام «اربعین و مسائل جهان اسلام» برگزار می‌شود. همچنین بعدازظهر فردا نشست هم‌اندیشی «قریب غریب» با موضوع مهدویت و شامگاه این روز محفل قرآنی مشترک با حضور قاریانی از کشور ایران، عراق و دیگر کشورها برگزار خواهد شد.

مسئول هماهنگی کاروان نور قرآنی بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: صبح دوشنبه 7 آبان همایش بین‌المللی «در جستجوی ظرفیت‌های اربعین» را خواهیم داشت و بعدازظهر آن همایشی ویژه بانوان برگزار خواهد شد. آخرین برنامه این گردهمایی‌ها شب شعر بین‌المللی اربعین است که با حضور شاعران کشورهای مختلف برگزار می‌شود.

ساکی گفت: این گردهمایی‌ها در هتل علی‌الدر و از سوی ستاد اربعین بعثه مقام معظم رهبری در کربلا در حال برگزاری است و کاروان قرآنی اعزام شده از کشور ایران با برنامه‌هایی همچون تلاوت قرآن، اجرای گروه تواشیح و اجرا به دو زبان عربی و فارسی، در این همایش‌ها حضور دارد.

انتهای پیام

captcha