اجرای بیش سه هزار نفر روز، تبلیغ دینی در دهه آخر صفر در اردبیل
کد خبر: 3759028
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

اجرای بیش سه هزار نفر روز، تبلیغ دینی در دهه آخر صفر در اردبیل

گروه معارف - رئیس اداره امور قرانی تبلیغات اسلامی اردبیل از اجرای سه هزار و ۶۸۰ نفر روز تبلیغ دینی در دهه آخر صفر در اردبیل خبر داد.

اجرای بیش سه هزار روز، تبلیغ دینی در دهه آخر صفر در اردبیلحجت‌الاسلام انور قاسمی، رئیس اداره امور قرانی تبلیغات اسلامی اردبیل در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: به‌مناسبت گرامی‌داشت ایام دهه آخر ماه صفر و با هدف تبیین نهضت حسینی بین مردم، تعداد ۳۶۸ نفر از روحانیان و مبلغان دینی بانو به مراسم سخنرانی در مناطق مختلف اردبیل اعزام شدند.
وی گفت: سخنرانان در این طرح تبلیغی، که در مجموع به تعداد سه هزارو ۶۸۰ نفر روز اجرا شد، در خصوص اهمیت و فلسفه قیام اباعبدالله الحسین(ع)، فلسفه اربعین در اسلام و تبیین سیره رفتاری حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و نقش آن بزرگواران در احیای مکتب امام حسین(ع) و نیز مناسبت‎های دهه آخر صفر اعم از سالروز وفات حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت امام رضا(ع)، به سخنرانی می‌پردازند.
قاسمی با اعلام اینکه این اعزام در نیمه اول آبان مقارن با دهه آخر آخر صفر در مناطق مختلف اردبیل برگزار می‌شود.
وی به نقس رسانه‌ها در ترویج آموزه‌های اسلام اشاره کرد و افزود: عصر حاضر، عصر اطلاعات، رسانه و روایت‌ها نام گرفته است و فناوری‌های نوین ارتباطی به صورت گسترده در دسترس و مورد استفاده عموم مردم قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این برهه از زمان، پیام آوران و راویان برای بازنمایی واقعیات تلاش می‌کنند و هر روایت و پیامی بتواند بیشترین تأثیرگذاری را داشته باشد میتواند توجه مردم را به سمت خود جلب کند و در نتیجه رفتار آن‌ها را بر اساس اهداف خویش شکل دهد. یکی از کارکرد‌های رسانه، آموزش، تبلیغ و ترویج پیام‌های دینی است.
رئیس اداره امور قرانی تبلیغات اسلامی اردبیل تاکید کرد: بستر رسانه می‌تواند کانونی برای حرکت مردم در راستای دین، بیداری اسلامی و کارکرد‌های عبادی، سیاسی، تبلیغی، آموزشی، تربیتی، مبارزاتی و نظامی امت اسلامی باشد.
انتهای پیام

captcha