هشدارهای پلیس راه‌آهن کشور به زائران اربعین
کد خبر: 3759058
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

هشدارهای پلیس راه‌آهن کشور به زائران اربعین

کانون خبرنگاران نبأ ــ پیام‌های ایمنی و هشدارهای پلیس راه‌‌آهن به‌صورت چاپی در داخل کوپه‌های مسافران توزیع و کلیپ‌های آموزشی نیز که توسط پلیس را‌ه‌آهن تولید شده در کوپه‌ها و ایستگاه‌ها برای آگاهی زائران پخش می‌شود.

هشدارهای پلیس راه‌آهن کشور به زائران اربعین

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ درحالی که فرمانده پلیس راه‌آهن کشور از اعزام ۲۰۰ نیروی خود به مسیرهای ریلی منتهی به مرزهای غربی و جنوب غربی کشور در ایام اربعین خبر داده است، هشدارهای پلیس راه‌آهن کشور به زائران اربعین در قالب چاپ بروشور در اختیار این گروه از مسافران نیز قرار گرفته است.

این هشدارها و توصیه‌ها عبارتند از:

1- توصیه می‌شود حتما پس از تهیه گذرنامه و روادید معتبر به سمت مرزهای پیش‌بینی شده جهت حضور در راهپیمائی عظیم اربعین حسینی حرکت کرده تا ضمن تسهیل در کار از ازدحام در گذرگاه‌های مرزی پیشگیری شود.

2- به منظور تأمین امنیت خودتان از جابه‌جایی، حمل و نگهداری اموال و وسایل افراد ناشناس جدا پرهیز کنید.

3- در حفظ و نگهداری مدارک هویتی و اقامتی مثل گذرنامه در اماکن شلوغ و پرجمعیت دقت لازم را به‌عمل آورده و حتما از مدارک فوق کپی و عکس تهیه کنی.

4- هنگام استفاده از محل شارژ تلفن همراه در سالن‌های انتظار مسافری مراقب گوشی خود باشید.

5- با توجه به ازدیاد جمعیت و لزوم دقت در حفظ و نگهداری وسایل همراه زائرین اربعین بدون هماهنگی رئیس قطار هرگز کوپه خود را با سایر افراد جابه‌جا نکنید.

6- از دریافت هرگونه مواد خوراکی و آشامیدنی همچنین استشمام انواع عطرها و‌ اسپری‌های خوشبوکننده از افراد ناشناس و غیر مسؤل خودداری نموده تا مانع از مسمومیت، بیهوشی و در نتیجه سرقت اموالتان شوید.

7ـ از قرار دادن کیف یا موبایل پشت در ورودی کوپه در زمان خواب و استراحت پرهیز و حتما از پشت‌بند در کوپه استفاده کنید.

8- هنگام ترک قطار جهت ادای فریضه نماز مراقب اموال و وسایل همراه خود باشید(ترجیحا یکی از همراهان در کوپه حضور داشته باشد).

9- هرگز وجوه نقد، اشیاء با ارزش، اسناد و مدارک خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید.

10- قبل از رسیدن به مقصد و پیاده شدن از قطار کوپه محل استقرار خود را به دقت کنترل و از جا نماندن وسایل همراه خود اطمینان حاصل کنید.

11- در صورت مشاهده اموال و اثاثیه جامانده در داخل قطار نسبت به تحویل آن به مسؤلان مربوطه در قطار یا در ایستگاه مقصد اقدام کنید.

12- در صورت مواجهه یا مشاهده هرگونه موارد مشکوک بلافاصله مراتب را به پلیس یا رئیس قطار اعلام و گزارش کنید و یا از طریق شماره تلفن 02155123000 با مرکز فرماندهی و کنترل پلیس راه‌آهن کشور تماس بگیرید.

13- در هنگام بازگشت از تهیه و همراه آوردن هرگونه اشیاء غیر مجاز و ممنوعه مانند شوکر، افشانه و....جدا خودداری کنید.

ابوفیاض حیدری

انتهای پیام

captcha