برگزاری جشن آموزش قرآن ویژه ۳۲ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی لرستان
کد خبر: 3759137
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

برگزاری جشن آموزش قرآن ویژه ۳۲ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ جشن آغاز آموزش قرآن پایه اول ابتدایی با هدف انس با قرآن با شرکت ۳۲ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در لرستان برگزار گردید.

برگزاری جشن آموزش قرآن ویژه 32 هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی لرستان

به گزارش ایکنا از لرستان، سیدعیسی سهرابی، سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان امروز، پنجم آبان در جمع خبرنگاران، گفت: آموزش قرآن ‌کریم با شرکت 32 هزار و هفتصد دانش‌آموز پایه اول با هدف آشنایی و انس دانش‌آموزان با کلام وحی و ایجاد جذابیت در تمامی مدارس استان اجرا شد.
وی افزود: در تفکر اسلامی از انسان به‌عنوان خلیفه‌الله یا جانشین خداوند در زمین نام برده شده ، برای حرکت در مسیر جانشینی باید از زمان کودکی برنامه تربیتی مناسب تدارک دیده شود.
سرپرست معاونت آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش لرستان ادامه داد: قرآن دارای کرامت، حرمت بوده و کتاب آسمانی و زبان خداست که با ما حرف می‌زند وشکوفایی فطرت الهی یا همان استعدادهای عالی انسانی مانند داشتن شناخت، محبت کردن و همدلی از مسیر تربیت قرآنی می‌گذرد.
سهرابی معرفی بلاغت و شیوایی کلام قرآن، آموزش آداب گوش دادن به قرآن و تفکر در آیات قرآن را برای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی مهم دانست و انس دانش‌آموزان با قرآن را هدف نهایی برنامه درسی آموزش قرآن برشمرد.
حسن‌رضا چگنی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد نیز گفت: در دنیای امروز دو دیدگاه حاکم است، یک دیدگاه مادی که مبنای آن مادیات و تامین نیازهای مادی است، دیدگاه دوم دیدگاه معنوی است که مهم‌ترین مبنای آن دین مبین اسلام بوده و رسالت آن توسط اشرف مخلوقات عالم حضرت محمدمصطفی(ص) به مردم ارائه شده است، تمام اهداف مادی، معنوی، دنیوی و اخروی در آیات قرآن‌کریم بیان شده است.
وی افزود: تمام اخلاقیات وراه‌های قرب الی‌الله که از طریق رسول خدا بیان شده با تفسیر آیات قرآن به مردم آموزش داده شده و مهم‌ترین اهداف آموزش قرآن رشد و تعالی انسان و دوری از گناهان و اعمال ناپسند است.

انتهای پیام

captcha