محافل قرآنی ششمین روز حضور کاروان نور در مسیر پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3759167
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

محافل قرآنی ششمین روز حضور کاروان نور در مسیر پیاده‌روی اربعین

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ اعضای کاروان قرآنی، چهارم آبان‌ماه و در ششمین روز از حضور خود در مسیر پیاده راه عاشقی در محافل انس با قرآن و عترت حضور یافتند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی اتقان، اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته، چهارم آبان‌ماه در ششمین روز از حضور خود در مسیر پیاده‌راه عاشقی نیز در محافل انس با قرآن و عترت حضور یافتند.
بر این اساس کرسی تلاوت با حضور سیدمصطفی حسینی، قاری بین‌المللی کشورمان در موکب حضرت احمد‌بن‌موسی، شاهچراغ(ع) برگزار شد. در این موکب همچنین محفل انس با قرآن و عترت با تلاوت علی شکفته، قاری ممتاز کشورمان برپا شد که در ادامه آن، گروه بین‌المللی مشکات خوزستان قطعاتی از آثار خود را در مدح اهل‌ بیت عصمت و طهارت(ع) اجرا کرد.
در ادامه این محافل قرآنی، کرسی قرآنی با حضور قاریان برجسته بصره و زوار ایرانی و عراقی و نیز اجرای دو اثر از گروه مشکات خوزستان در موکب خیمه‌الثقافی حشد الشعبی برگزار شد. سپس مهدی علم در موکب شیعیان کرکوک به تلاوت پرداخته و نماز ظهر و عصر نیز با نوای اذان این قاری ارزنده کشورمان اقامه شد.
برپایی محفل انس با قرآن و عترت در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) با حضور قاریان عتبه عباسیه از جمله مهدی تاجور و مسلم عقیل و نیز اجرای گروه تواشیح مشکات خوزستان نیز از دیگر برنامه‌های این کاروان قرآنی بود که با استقبال زائرین مواجه شد.
برگزاری محفل قرآنی و پخش زنده از شبکه قرآن با حضور مسعود موحدی‌راد و حمیدرضا احمدی‌وفا و اجرای گروه الوارثین البرز در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) واقع در عمود هزار و 80 نیز از جمله مهم‌ترین برنامه‌های روز گذشته بود.

محافل قرآنی ششمین روز حضور کاروان نور در مسیر پیاده‌روی اربعین
همچنین اجرای گروه مشکات در موکب خدام‌الحسین(ع)، اقامه نماز ظهر در موکب حضرت معصومه با نوای موحدی‌راد، تلاوت اذانگاهی علم‌خواه در موکب مسجد مقدس جمکران، اقامه نماز ظهر و عصر با نوای امیر بهادر رحمانی در موکب عاشقان حسین (شیعیان ترکیه) و نیز تلاوت مجید عنان‌پور در صحن مطهر حضرت زهرا(س) حرم حضرت امیر(ع) و همچنین تلاوت پیش از اذان مغرب در حسینیه‌ ام‌البنین(ع) توسط سیدجاسم موسوی، تلاوت حجت‌الاسلام والمسلمین محسن زهدی علیپور در موکب انصارالحسین واقع در مرز چذابه، تلاوت و اقامه نماز مغرب با حضور حمیدرضا احمدی وفا در موکب حضرت معصومه(س) و و نیز تلاوت این قاری برجسته در عمود هزار و 120 از جمله دیگر برنامه‌های روز ششم حضور کاروان نور در مسیر پیاده راه عاشقی بود.

محافل قرآنی ششمین روز حضور کاروان نور در مسیر پیاده‌روی اربعین
اجرای محفل قرآنی با تلاوت مسعود موحدی‌راد، اجرای گروه تواشیح‌الوارثین و سخنرانی رائفی‌پور در موکب مسجد مقدس جمکران نیز از دیگر برنامه‌های حضور کاروان نور در عتبات عالیات بود. همچنین برنامه تلاوت اذان‌گاهی همه روزه توسط علیزاده از 10 تا 20 ماه صفر در موکب حضرت فاطمه معصومه(س) برقرار است.
یادآور می‌شود، بسیاری از محافل انس با قرآن و عترت برگزار شده در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی توسط تیم رسانه‌ای کاروان نور ضبط و از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود که زمان پخش آن‌ها نیز متعاقباً اعلام می‌شود.
انتهای پیام

captcha