خراسان‌شمالی؛ میزبان جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی
کد خبر: 3759175
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

خراسان‌شمالی؛ میزبان جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی

گروه فرهنگی - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی از برگزاری جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی مناطق روستایی و عشایری به میزبانی استان خبر داد.

خراسان‌شمالی، میزبان جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، هاشم شیرازیان، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی اظهار کرد: جشنواره سراسری فرهنگی و مذهبی مناطق روستایی و عشایری با موضوع فرهنگ، آداب و سنن بومی محلی روستایی و عشایری و با محوریت کارکرد مسجد، شعار سال و اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، اسفندماه سال جاری به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین جایگاه روستاییان و عشایر در تولید و اشتغال پایدار، تبیین نقش روستاییان و عشایر در ترویج ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مناطق مختلف روستایی برشمرد و گفت: برگزاری این جشنواره در دو بخش فیلم کوتاه و تئاتر برنامه‌ریزی شده است.
شیرازیان با بیان اینکه فراخوان این جشنواره نیمه دوم آبان‌ماه سال جاری منتشر و جزئیات تکمیلی در فراخوان اعلام می‌شود، اظهار کرد: داوری آثار در بهمن ماه و زمان برگزاری اختتامیه، همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های مساجد در 18 اسفندماه سال جاری خواهد بود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری وزارت ارشاد، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اجرایی می‌شود، از تصویب اعتبار ١٥٠ میلیون تومانی این جشنواره خبر داد.
انتهای پیام.

captcha