شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی رشت در حین برقراری امنیت
کد خبر: 3759312
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹

شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی رشت در حین برقراری امنیت

گروه اجتماعی - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، از شهادت یک نفر از کارکنان انتظامی این استان در راستای تامین امنیت اخلاقی خبر داد و گفت: شهادت نقطه متعالی و اوج فداکاری در راه ارزش‌هاست.

شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی رشت در حین برقراری امنیت

سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان در گفت‌وگو با ایکنا از گیلان، از شهادت یک نفر از کارکنان یگان امداد شهرستان رشت در راستای تامین امنیت اخلاقی به دست عده‌ای از اراذل و اوباش در یکی از بوستان‌های این شهر خبر داد.

وی ایجاد ناامنی، مزاحمت برای شهروندان و رعب آفرینی در میان مردم را خط قرمز نیروی انتظامی دانست و افزود: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی در مقابله با مخلان نظم و امنیت کوتاه نخواهد آمد و با کسانی که به هر نحو، آسایش شهروندان را به مخاطره بیندازند قاطعانه برخورد خواهد کرد.

معاون فرماندهی انتظامی گیلان، با اشاره به عزم جدی نیروی انتظامی برای برخورد با هنجارشکنان و مخلان نظم و امنیت عمومی، تصریح کرد: شب گذشته اکیپی از عوامل یگان امداد شهرستان رشت در حال گشت‌زنی و کنترل حوزه استحفاظی، متوجه عربده‌کشی و ایجاد مزاحمت تعدادی جوان برای دیگر شهروندان در یکی از بوستان‌ها می‌شوند.

سرهنگ جعفری خیرخواه ادامه داد: پلیس پس از حضور در صحنه، با کنترل اوضاع ضمن دعوت به آرامش، اقدام به متفرق کردن آنها می‌کند که با توجه به اینکه این افراد در وضعیت عادی قرار نداشتند ضمن فحاشی و ناسزاگویی، با کارکنان پلیس درگیر می‌شوند و متاسفانه در این جریان یکی از کارکنان متعهد و پرتلاش یگان امداد شهرستان رشت به نام ستوان یکم «حسن پاینده» به علت اصابت ضربات چاقو توسط این عناصر فاسد به شهادت می‌رسد.

وی شهادت را نقطه متعالی و اوج فداکاری در راه ارزش‌ها دانست و خاطرنشان کرد: پس از این موضوع، متهم به سرعت، محل جنایت را به مقصدی در خارج از استان ترک می‌کند که با اقدام موثر عوامل انتظامی و اجرای طرح‌های عملیاتی، قبل از خروج از استان در ایست بازرسی‌ شهرستان رودبار دستگیر می شود و در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف می‌کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان، داشتن محیط زندگی آرام و بدون دغدغه را حق مسلم هر یک از افراد جامعه دانست و گفت: گرفتن حق مظلوم از ظالم و برخورد با مخلان نظم و امنیت، یک وظیفه بسیار خطیر و الهی است که بنا به گواهی تاریخ، نصیب افراد آزاده، متقی و متعهد به ارزش‌ها می‌شود.

وی ضمن عرض تبریک و تسلیت شهادت ستوان یکم «حسن پاینده» خدمت مقام معظم رهبری، خانواده مکرم این شهید بزرگوار، خانواده بزرگ نیروی انتظامی و مردم شهیدپرور گیلان، خاطرنشان کرد: تاریخ مراسم تشییع و خاکسپاری این آزادمرد سرافراز متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha