اعزام ۶۶ هزار زائر اربعین از سیستان‌وبلوچستان
کد خبر: 3759321
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۲

اعزام ۶۶ هزار زائر اربعین از سیستان‌وبلوچستان

گروه فرهنگی - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان گفت: از ۱۵ شهریورماه و آغاز عزیمت زوار جهت حضور در راهپیمایی اربعین حسینی تاکنون ۶۶ هزار و ۷۴۹ زائر، شامل زوار پاکستانی، افغان، سیستانی و بلوچستانی از استان به کربلای معلی اعزام شده‌اند.

علی خانقایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان‌وبلوچستان، در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌ و بلوچستان، گفت: از 15 شهریورماه و آغاز عزیمت زوار جهت حضور در راهپیمایی اربعین حسینی تاکنون 66 هزار و 749 زائر، شامل زوار پاکستانی، افغان، سیستانی و بلوچستانی از استان به کربلای معلی اعزام شده‌اند.
وی ادامه داد: از این تعداد 31 هزار و 744 زائر با 721 دستگاه اتوبوس پاکستانی عازم مرزهای غربی کشور شدند و 30 هزار و 860 زائر نیز به صورت پیاده وارد کشورمان شده بودند که از طریق هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت‌های حمل و نقل مسافربری، با 702 دستگاه اتوبوس ایرانی راهی کربلا شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه 103 زائر افغان نیز به کربلا اعزام شدند، اظهار کرد: زوار افغانستانی از مرز میلک سیستان وارد استان شدند که بعد از اقامت کوتاه‌مدت، با چهار دستگاه اتوبوس ایرانی به عراق عزیمت کردند.
وی بیان کرد: در این مدت، چهار هزار و 42 زائر سیستان و بلوچستانی نیز با 98 دستگاه اتوبوس استان را به قصد حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی ترک کرده‌اند.
خانقایی افزود: در این مدت اقداماتی نظیر تامین سوخت اتوبوس‌های حامل زوار، استقرار گشت‌های راهداری، امداد خودرو و اورژانس جاده‌ای در طول مسیر تردد و فعال بودن 24 ساعته پایانه مرزی انجام شد که نتیجه آن تردد ایمن و روان زائران به سمت مرزهای غربی کشور بود.

انتهای پیام

captcha