کنترل موکب‌ها با نظارت متخصصان بهداشت ایران و عراق
کد خبر: 3759360
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

کنترل موکب‌ها با نظارت متخصصان بهداشت ایران و عراق

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین گفت: متخصصان بهداشت ایران همراه با متخصصان بهداشت عراق، تمام موکب‌ها را کنترل می‌کنند. همچنین تمام بیمارانی که در عراق بستری می‌شوند، رصد و پایش شده و به محض پایداری به کشور منتقل می‌شوند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر درباره ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین، گفت: تاکنون بالغ بر ۹۰ هزار نفر از زائران اربعین به مراکز درمانی به سه مرز مهران، شلمچه و چذابه مراجعه کردند و در حال حاضر دو هزار و ۵۹۴ نفر در بیمارستان‌ها در مرزها بستری هستند. همچنین تعداد ۵۰۳ نفر نیز تحت عمل جراحی قرار گرفتند.
وی با اشاره به کنترل بهداشت و بیماری‌های واگیر و غیرواگیر در مرزها، افزود: تاکنون بالغ بر ۹ هزار و ۵۳۱ نفر از خدمه موکب‌ها و بالغ بر ۵۰ هزار نفر از زائران آموزش‌های بهداشتی دیدند و نظارت‌های دقیقی بر تهیه، پخت و توزیع غذا در مرزها و مسیر حرکت انجام می‌شود.
کولیوند بیان کرد: در ورودی‌ها در مرزهای شرقی کشور نیز موضوع ورود اتباع و کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر انجام می‌شود.
سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه هماهنگی مناسبی بین وزارت بهداشت ایران و عراق برای برگزاری مراسم اربعین وجود دارد، اظهار کرد: این هماهنگی‌ها بین دو کشور در قالب کارگروه مشترک انجام می‌شود. متخصصان بهداشت ایران همراه با متخصصان بهداشت عراق، تمام موکب‌ها را کنترل می‌کنند. همچنین تمام بیمارانی که در عراق بستری می‌شوند، رصد و پایش شده و به محض پایداری به کشور منتقل می‌شوند.
کولیوند گفت: زائران اربعین اولا نسبت به غذا باید دقت کنند و معمولا سبزیجاتی که نشسته است را میل نکنند. همچنین اگر علائم تب یا گوارشی پیدا کردند به مراکز درمانی مراجعه کنند. ضمن مدیریت سفر در هنگام برگشت، باز هم اگر علائم بیماری مشاهده کردند به همکاران ما مراجعه کنند؛ هرچند کنترل‌ها توسط همکاران بهداشت و درمان انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: دارو و تجهیزات پزشکی و امکانات لازم به میزان کافی در مناطق مرزی وجود دارد و باید از همکارانی که در این مناطق حاضر هستند تشکر کرد.
سیدشهاب‌الدین قوامی
انتهای پیام

captcha