توسعه فرهنگ قرآنی؛ اولویت اصلی مؤسسات و نهاد‌های قرآنی
کد خبر: 3759368
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

توسعه فرهنگ قرآنی؛ اولویت اصلی مؤسسات و نهاد‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی دارالسلام شهرستان گرمی با اعلام اینکه توسعه فرهنگ قرآنی اولویت اصلی مؤسسات و نهاد‌های قرآنی است، گفت: یکی از راه‌های مهجوریت‌زدایی قرآن کریم، برگزاری جلسات قرائت و تفسیر است.

توسعه فرهنگ قرآنی؛ اولویت اصلی مؤسسات و نهاد‌های قرآنیربابه علیپور، مدیر مؤسسه قرآنی دارالسلام شهرستان گرمی در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: مؤسسه قرآنی دارالسلام گرمی در راستای توسعه آموزش‌های عمومی قرآن کریم در میان بانوان، با برنامه‌ریزی و اعزام مربی روخوانی و روانخوانی، جلسات دائمی قرائت قرآن کریم را که به صورت سنتی اداره می‌شد، ساماندهی کرده است.
وی با اشاره به برنامه‌های آموزشی موسسه دارالسلام در خصوص آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم افزود: با همکاری اداره تبلیغات اسلامی گرمی، با حضور روحانیون، طی این جلسات، ترجمه و مفاهیم آیات مبارکه قرآن کریم نیز تدریس می‌شود.
علیپور افزود: توسعه فرهنگ قرآنی در بین آحاد مختلف اجتماع، نیازمند استقرار سامانه‎های قوی مردمی است؛ توسعه امور قرآنی در گذشته، بیشتر در قالب مردمی بود، ولی اصرار‌ها در زمینه توسعه این فرهنگ دولت را بر آن داشت تا با ایجاد موسسات و نهاد‌هایی زمینه ساز این فرهنگ باشند.
وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مهجوریت زدایی قرآن کریم، برگزاری جلسات قرائت و تفسیر است، افزود: قرآن کریم دارای مفاهیم والایی است که درک آیات آن بدون تدبر ممکن نیست.
مدیر موسسه قرآنی دارالسلام شهرستان گرمی تصریح کرد: یکی از وظایفی که بر عهده مومنین بوده این است که باید قرآن را از مهجوریت خارج کنند تا مصداق افرادی نباشند که مورد گله و شکایت پیامبر گرامی اسلام (ص) قرار گرفته اند که در آیه ۳۰ سوره مبارکه فرقان از آن سخن به میان آمده است.
انتهای پیام

captcha