شیوع اعتیاد بین دانشجویان با روند افزایشی مواجه است/ کاهش یک درصدی طلاق در استان مرکزی
کد خبر: 3759371
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

شیوع اعتیاد بین دانشجویان با روند افزایشی مواجه است/ کاهش یک درصدی طلاق در استان مرکزی

گروه اجتماعی - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی در اکثر آسیب‌های اجتماعی نسبت به میانگین کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است به طوری که آسیب طلاق در سال ۹۶ در مقایسه با سال ۹۵ حدود یک درصد کاهش داسته است ولی شیوع اعتیاد در بین دانشجویان با روند افزایشی مواجه بوده است و جرم قتل معادل ۱۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.

شیوع اعتیاد در بین دانشجویان با روند افزایشی مواجه بوده است/ کاهش یک درصدی طلاق در استان مرکزی

غلامرضا فتح‌آبادی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، پیرامون وضعیت آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: استان مرکزی در اکثر آسیب‌های اجتماعی نسبت به میانگین کشور از جایگاه مناسبی برخوردار است.
وی ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی استان در شاخص‌های مختلف روند کاهش داشته است به طوری که آسیب طلاق در سال 96 در مقایسه با سال 95 کاهش حدود یک درصدی، نزاع‌های دسته‌جمعی معادل 40 درصد کاهش، نزاع‌های فردی معادل 14 درصد، مصدومین تصادفات رانندگی معادل حدود 12 درصد و دستگیر شدگان مواد مخدر و نیز عملیات و درگیری مسلحانه معادل 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی افزود: ورودی اتهام در دادگاه‌های استان در زمینه‌هایی از قبیل صدمه بدنی غیرعمدی، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، ضرب و جرح عمدی، سرقت مستوجب تعزیر، تحریب، خیانت در امانت و افتراء با کاهش مواجه بوده است.
فتح‌آبادی بیان کرد: تعدادی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی استان همانند خودکشی موفق با 83 مورد معادل 48 درصد رشد، راهپیمایی و تجمعات غیرمجاز معادل 30 درصد رشد، کشته‌های ناشی از حوادث رانندگی معادل 39 صدم و کشته‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر 22 درصد، شیوع اعتیاد در بین دانشجویان با روند افزایشی مواجه بوده است و جرم قتل معادل 13 درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی افزود: برای کاهش و پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی، برنامه‌های مختلفی در استان در حال اجرا می‌باشد که تحقق آن‌ها می‌تواند در روند کاهشی آسیب‌های اجتماعی موثر واقع شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی به عوامل موثر در بروز آسیب‌های اجتماعی از قبیل تعارض سنت و مدرنیته، بحران هویت، تحول معرفتی در جامعه، تحول اجتماعی، تغییرات جمعیتی، روند جهانی شدن و شکاف طبقاتی و نابرابری اجتماعی اشاره کرد.
فتح‌آبادی افزود: با اعمال سیاست‌های اجتماعی مدون و افزایش نقش مردم و نهادهای مردمی و تقویت کارکرد نظام تعلیم و تربیت به ارتقاء شاخص‌های توسعه اجتماعی و فرهنگی می‌توان دست پیدا کرد و خوشبختانه روند شاخص‌های سرمایه اجتماعی به ویژه سرمایه اجتماعی خرد و سرمایه اجتماعی کلان در استان روند خوبی داشته و امیدواریم این روند با شتاب بیشتری تداوم پیدا کند.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha