جامعه نیازمند گسترش فهم قرآن و عمل به آن است
کد خبر: 3759375
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

جامعه نیازمند گسترش فهم قرآن و عمل به آن است

گروه فعالیت‌های قرآنی - کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گرمی با اشاره به اینکه جامعه نیازمند گسترش فهم قرآن و عمل به آن است، گفت: این کتاب آسمانی روشنی‌بخش دل‌های مؤمنان است.

جامعه نیازمند گسترش فهم قرآن و عمل به آن استقاسم محمدی، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی گرمی در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، آیات این کتاب آسمانی را روشنی‌بخش دل‎های مومنان دانست و افزود: تخفیف گناهان، بارورى ایمان، صفاى دل، عبادت برتر، برخوردارى از ثواب فرشتگان و پیامبران و استجابت دعا از جمله آثار و فواید دنیایى و آخرتى تلاوت قرآن کریم است.
محمدی با اشاره به جایگاه والای حاملان و قاریان قرآن، اظهار کرد: در احادیث بسیاری بعد از مقام شهدا و انبیاء، بالاترین مقام را حاملان قرآن دارند.
وی به اهمیت قرائت قرآن و انس گرفتن با این کتاب هدایت اشاره کرد و گفت: انس با قرآن و مفاهیم ارزشمند آن، کلیدی برای گشایش دل‌های قفل شده، نوری برای دل‌های تاریک و داروی شفابخشی برای دل‌های بیمار است. به همین خاطر است که امام حسین(ع) یک روز از دشمن مهلت خواست تا بیشتر با این کلام نورانی مانوس و از تلاوت آن روح، روان و دل خود را منور کند.
محمدی ادامه داد: از مجموع آیات و روایات زیاد و صحیح، این نکته به طور مسلم روشن می‌شود که علم جامع به قرآن، ظاهر یا باطن، تاویل یا تنزیلش، در اختصاص و انحصار اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و برای فهم باطن قرآن و معارف بلند و اسرار آن باید به محضر آن پاکان رفت. بخشی از روایات متواتر، روایات ثقلین است که قرآن و عترت را از یکدیگر غیر قابل جدایی می‌داند و به همین جهت گفته شده است که تمسک به قرآن بدون اهل بیت عصمت و نیز تمسک به اهل بیت(ع) بدون قرآن، عملی ناقص است.
انتهای پیام

captcha