دستی برای آغاز یک زندگی
کد خبر: 3759388
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱

دستی برای آغاز یک زندگی

گروه اجتماعی ـ مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) یکی از صدها خیریه‌هایی است که در طول سال به یاری نیازمندان می‌شتابد و مهم‌تر از تمامی اقدامات به تشکیل زندگی زوج‌های جوان نیازمند کمک بسزایی می‌کند.

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مؤسسات خیریه ملجائی برای رسیدگی به زندگی نیازمندان هستند، نیازمندانی که به دست یاری برای ادامه زندگی خود نیازمندند.
مؤسسات خیریه در کشورهای توسعه‌یافته نقش بسیار مهمی در ارتقای کیفیت زندگی و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر دارند، به ‌گونه‌ای که این سازمان‌ها نقش بازوهای قدرتمند دولت‌ را در حمایت از این اقشار ایفا می‌کنند.
با یکی از این مراکز خیریه آشنا شدم که در طول سال به یاری نیازمندان می‌شتابد و مهم‌تر از تمامی اقدامات به تشکیل زندگی زوج‌های جوان نیازمند کمک بسزایی می‌کند.
رقیه احمدی، مدیرعامل مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند، مجموعه خیریه‌ای است که سعی کرده با شناسایی نیازمندان واقعی گامی در راستای رفع نیاز آنان بردارد.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۰ خانواده نیازمند تحت حمایت این مؤسسه هستند، افزود: این مجمع ماهانه یک نوبت غذای گرم را ‌بین نیازمندان توزیع می‌کند.
مدیرعامل مجمع خیریه قمر بنی هاشم(ع) بیرجند بیان کرد: در مهرماه امسال نیز 240 کیف و لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان ۱۵۰ خانواده تحت پوشش توزیع شد.

دستی برای آغاز یک زندگی
احمدی افزود: همچنین به همت برخی از خیران این مؤسسه، کار دوخت ۵۰ دست لباس فرم این دانش‌آموزان به طور رایگان انجام شد و هزینه لباس فرم دیگر دانش‌آموزان نیز از سوی مؤسسه پرداخت شد.
وی خاطرنشان کرد: به این دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در طول سال نیز کمک‌هایی صورت می‌گیرد تا آنان بتوانند با آرامش خاطر تحصیل کنند.
مدیر‌عامل مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند تصریح کرد: در کشور مراکز دولتی و نیکوکاری زیادی هستند که با کمک خیران به ایتام رسیدگی می‌کنند، اما با توجه به اهمیت رسیدگی کامل به این افراد، باز هم این کمک‌ها ناکافی است و شاهد این هستیم که آن‌ها نه تنها غم بی‌پدری و یتیمی را بلکه غم‌های مادی و گاهاً روانی را نیز تجربه و تحمل می‌کنند.
احمدی بیان کرد: خیران می‌توانند ماهانه مبلغ ۱۰ هزار تومان به حساب مجمع خیریه قمر بنی‌هاشم(ع) بیرجند نزد بانک سپه به شماره کارت 5892101217130232 واریز کنند.

دستی برای آغاز یک زندگی
وی خاطرنشان کرد: همچنین خیران می‌توانند وسایل زندگی، مواد غذایی یا وسایلی برای شروع زندگی زوج‌های نیازمند را به این مؤسسه واقع در مفتح ۳۲، پلاک ۵۱ تحویل دهند.
به راستی که مراکز نیکوکاری این چنین یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است که با کمک و یاری خیران می‌تواند به اهداف خود جامه عمل بپوشاند.
زهرا حمیدی
انتهای پیام

captcha