۱۲ هزار کودک سیستان‌وبلوچستانی سوء‌تغذیه دارند
کد خبر: 3759443
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

۱۲ هزار کودک سیستان‌وبلوچستانی سوء‌تغذیه دارند

گروه اجتماعی - رئیس اداره درمان کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: تعداد ۱۲ هزار و ۸۹۷ کودک مبتلا به سوء‌تغذیه در سطح استان هستند که در حال حاضر تحت پوشش این نهاد بوده و از خدمات تغذیه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

12 هزار کودک سیستان‌وبلوچستانی سوء تغذیه دارند

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، موسی آبتن، رئیس اداره درمان این نهاد گفت: تعداد 12 هزار و 897 کودک مبتلا به سوء تغذیه در سطح استان هستند که در حال حاضر تحت پوشش این نهاد بوده و از خدمات تغذیه‌ای بهره‌مند می‌شوند.
وی اظهار کرد: استان ما از نظر شاخص‌های بهداشتی در پایین‌ترین سطح قرار دارد و از سوی دیگر، محرومیت اقتصادی، پایین بودن سطح درآمد مردم و تغذیه نامناسب دوران بارداری سبب شده است تا کودکان در طول دوران بارداری مادر و پس از آن دچار کاهش رشد و مشکلات تغذیه‌ای شوند.
رئیس اداره درمان کمیته امداد استان افزود: کمیته امداد استان از ۱۲ هزار و ۸۹۷ کودک دچار سوء‌ تغذیه حمایت می‌کند؛ این کودکان ماهانه از سبد غذایی با سرانه ۹۲ هزار تومان بهره مند می‌شوند.
وی با اشاره به این که از این تعداد ۸۵ درصد کودکان غیر مددجو و ۱۵ درصد تحت حمایت این نهاد هستند، ادامه داد: پایش وضعیت بهبود این کودکان در پایان دوره شش ماهه انجام می‌شود و چنانچه کودک به رشد مطلوب رسیده باشد از چرخه حمایتی خارج می‌شود، اما اگر در وضعیت درمان او بهبودی حاصل نشده باشد، برای شش ماه دیگر تحت حمایت این نهاد قرار می‌گیرد.
آبتن با بیان این که در برنامه بهبود وضع تغذیه‌ اولویت با خانوارهای ساکن مناطق محروم و کم درآمد است، افزود: در هر دوره درمان شش ماهه حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد کودکان بهبود پیدا می‌کنند و از چرخه حمایت این نهاد خارج می‌شوند.
رئیس اداره درمان کمیته امداد استان اظهار کرد: اقلام سبد غذایی برای درمان سوء‌ تغذیه کودکان نیازمند شامل برنج، تن ماهی، شیر، پنیر، تخم مرغ، ماکارونی و حبوبات است که از محل اعتبارات دولتی هزینه می‌شود.

انتهای پیام

captcha