برپایی موکب‌های پیاده‌روی اربعین در منطقه 13
کد خبر: 3759467
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

برپایی موکب‌های پیاده‌روی اربعین در منطقه 13

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرهنگ‌سرای امید به رسم هر ساله با برپایی موکب‌های مختلف به استقبال اربعین می‌رود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ مدیریت فرهنگی ــ هنری منطقه 13 در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و به رسم هر ساله در مراسم پیاده‌روی جاماندگان از سفر به کربلا، اقدام به برپایی موکب‌های عزاداری، غرفه‌های فرهنگی و پذیرایی از شرکت‌کنندگان، می‌کند.
این غرفه‌ها که با مشارکت شهرداری منطقه 13 برپا می‌شود؛ شامل غرفه‌های رادیو اربعین، زنان عاشورایی، نذر فرهنگی، نذر کتاب، من حجاب را دوست دارم، سلامت و پزشکی، پذیرایی و ... خواهد بود.
هم‌پیمانی بانوان شرکت‌کننده در راهپیمایی با زنان عاشورایی و نام‌آور حادثه کربلا، اهدای کتاب نذری، هم‌پیمانی بانوان محجبه و دوستدار حجاب در حفظ و تکریم آن از جمله فعالیت‌های این غرفه در روز سه‌شنبه، هشتم آبان‌ماه مصادف با اربعین حسینی است که در کنار غرفه سلامت (مشاوره پزشکی، تست فشارخون، تست قند خون و ...) میزبان حضور شهروندان و شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بزرگ جاماندگان خواهد بود.
همچنین به رسم موکب‌های بین راه در مسیر پیاده‌روی به‌سوی کربلا که از میهمانان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) پذیرایی می‌کنند، دو غرفه بزرگ پذیرای راه‌پیمایان خواهد بود و از ایشان پذیرایی خواهد کرد.
با توجه به محدوده استقرار فرهنگ‌سرای امید، غرفه‌های این مدیریت در تقاطع خیابان 17 شهریور و خیابان شهید خشکبارچی قرار خواهند داشت.
علاقه‌مندان به حضور در راهپیمایی جاماندگان اربعین می‌توانند صبح روز سه‌شنبه، هشتم آبان‌ماه با حضور در میدان آئینی امام حسین(ع) با دیگر سوگواران عزای حسینی همراه و ضمن بهره‌مندی از برنامه‌های متنوع موکب‌های بین راه تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه راه دهند.
مهدی فاطمی
انتهای پیام

captcha